MD025 Açık İşletmelerde Ocak Dizaynı

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD025
Ad Açık İşletmelerde Ocak Dizaynı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Açık işletmelerde ocakların planlanması ve projelendirilmesinde kullanılan ana terminolojinin öğretilmesi, Açık Ocak Dizaynı ve Planlamasının ana öğeleri,

Dersin İçeriği

Bir açık maden işletmesine başlamadan önce yapılması gereken hukuki ve idari işlemler, fizibilite etüdünün önemi ve sonuçlarının değerlendirilmesi,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar

Notlar

İnternet Kaynakları, Bilimsel Makaleler, Seminer, Sempozyum ve Kongre Kitapları, Yüksek Öğrenim Tezleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Açık Ocak Dizaynı için veri toplayabilir
ÖÇ02 Maden ocaklarını hayal edebilir
ÖÇ03 Mevcut teorik yaklaşımları uygulayabilme ve yeni teoriler geliştirebilme,
ÖÇ04 Açık işletmelerde ocak planlamasının hangi parametrelere göre yapılacağı konusunda kendisini geliştirir
ÖÇ05 Açık işletmelerde üretim planlamasının hangi parametrelere göre yapılacağı konusunda kendisini geliştirir
ÖÇ06 Açık ocak geometrisinin optimizasyonu ve uygulama yöntemi konusunda kendisini geliştirir
ÖÇ07 Açık ocak maden tasarım ve planlaması konusunda yapılması gerekenleri öğrenirler
ÖÇ08 Bilgisayar destekli maden tasarımı ve planlaması konusunda kendilerini geliştirirler
ÖÇ09 Açık ocak maden uygulamaları: ekipman seçimi, maliyet gibi konularda bilgi ve beceri kazanırlar
ÖÇ10 Açık ocak dizayn parametreleri belirlenmesi konusunda bilgi sahibi olurlar
ÖÇ11 Bir projenin yürütülmesinde kritik unsurların nasıl belirlendiğini geliştirebilir
ÖÇ12 Bilim ve hayal gücünü birleştirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası
2 Kayaç ve zemin özelliklerinin tanımı Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay
3 Maden yatağı hakkındaki verilerin derlenmesi Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay
4 Açık işletme türleri, Ocak tasarım geometrileri Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 En uygun üretim yönteminin seçimi Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası
6 Açık işletmede, hazırlık işlerinin planlanması ve projelendirme Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Kullanılacak ekipmanlar ile açık ocak kapasitesinin belirlenmesi Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Ekskavatör türleri, ekipmanları, draglayn, yükleyici, dozer gibi ekipmanlar Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim
10 Kazı ekipmanlarının mukayesesi ve uygun kazı ekipmanının seçimi Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Üretim planlaması ve termin planlarının yapımı Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
12 Yıllık dekapaj ve üretim miktarlarının belirlenmesi Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
13 Dekapaj sahalarının ve yolların planlanması Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim
14 Açık ocak maliyet hesabı Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Açık ocak maliyet hesabı ve açık işletmenin karlılığı Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 11:18