Genel Bilgi
Kod | MD022 |
Ad | Endüstriyel Hijyen |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Amacı / Hedefi
İŞ YERLERİNDE HİJYENİK KOŞULLARI SAĞLAYABİLECEK TEORİK BİLGİYİ KAZANMAK
Dersin İçeriği
Tanımı,iş hijyenistinin görevleri,Kimyasal risk etmenleri ,havada asılı bulunan kirleticiler,gazlar ,tozlar,duman,aerosollar,endüstriyel çözücüler,kimyasal risk etmenlerini kontrol yöntemleri, Fiziksel risk etmenleri,gürültü,iyonize radyasyon,iyonize olmayan radyasyon,işyeri ortam havalandırması,ergonomi,biyolojik risk etmenleri
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
İLGİLİ DERS NOTLARI
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İŞ YERLERİNDE FİZİKSEL RİSK ETMENLERİNİ BELİRLEMEK |
ÖÇ02 | İŞ YERLERİNDE BİYOLOJİK RİSK ETMENLERİNİ KONTROL ALTINA ALABİLMEK |
ÖÇ03 | İŞ YERLERİNDE KİMYASAL RİSK ETMENLERİNİ BELİRLEMEK |
ÖÇ04 | İŞ YERLERİNDE PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİNİ KONTROL ALTINA ALABİLMEK |
ÖÇ05 | İŞYERİNE DIŞARIDAN GELEBİLECEK RİSK ETMENLERİNİ BELİRLEMEK |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TEMEL TANIMLAR | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | AMAÇ VE KAPSAM | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | MARUZ KALIM KAVRAMI | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | LİMİTLER STANDARTLAR VE DOZ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İŞYERİ RİSK DEĞERLENDİRMESİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ENDÜSTRİYEL HİJYENİ UYGULAMALARI | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | KİMYASAL RİSK ETMENLERİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İLGİLİ DERS NOTLARI | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | ENDÜSTRİYEL HİJYEN VE İŞ HİJYENİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | FİZİKSEL RİSK ETMENLERİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | BİYOLOJİK RİSK ETMENLERİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | ÇALIŞMA YAŞAMI VE SAĞLIK İLİŞKİSİ | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | MESLEKİ ETİK | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | TEHLİKE TANIMLAMA | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | RİSK TANIMLAMA | İLGİLİ DERS NOTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İLGİLİ DERS NOTLARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | İLGİLİ DERS NOTLARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |