Genel Bilgi
Kod | PFZ403 |
Ad | Maliye Politikası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere maliye politikasının teorik kavramlarını tanıtmak, ekonomik istikrarın sağlanmasında maliye politikasının uygunluğu ve etkinliği hakkında bilgi kazandırmak ve ekonomik sorunlarla mücadelede maliye politikasını analiz edebilme ve değerlendirme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak maliye politikasına ilişkin tanımlamalar, maliye politikasının amaç ve araçları, iradi ve otomatik istikrar sağlayıcı maliye politikaları ve gelir dağılımı, enflasyon/deflasyon, bütçe açıkları ile maliye politikasının etkileşimi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Beyhan ATAÇ (2021). Maliye politikası, 12. Baskı, Ankara, Turhan Kitabevi Abuzer PINAR (2021). Maliye Politikası Teori ve Uygulama, 11. Baskı, Ankara, Turhan Kitabevi
Notlar
Açıköğretim Maliye Politikası 1. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Maliye Politikası 2 Eskişehir, Anadolu Üniversitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maliye politikasının amaçlarını ve araçlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Farklı ekonomik yaklaşımların maliye politikasının etkinliğine ilişkin görüşlerini karşılaştırır |
ÖÇ03 | Ekonomik istikrarın sağlanmasında para ve maliye politikalarının nisbi etkinliğini karşılaştırarak uygunluğunu değerlendirir |
ÖÇ04 | Ekonomik istikrarın sağlanmasında iradi politikaların, otomatik stabilizatörlerin ve mali kuralların kullanımı ve etkisini değerlendirir |
ÖÇ05 | Konjonktürel sorunlara maliye politikası açısından yaklaşımları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Ekonomik sorunlarla mücadelede maliye politikasının kullanımını değerlendirir |
ÖÇ07 | Maliye politikasının tarihsel gelişimini açıklar |
ÖÇ08 | Gelişmekte olan ülkelerde ve Türkiye’de uygulanan maliye politikalarını karşılaştırarak analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maliye Politikası ve Etkinliğine İlişkin Tartışma | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Maliye Politikası : İlgili Tanımlamalar | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ekonomik İstikrarın Gelişmesinde Maliye Politikası | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
4 | Ekonomik İstikrarın Gelişmesinde Maliye Politikası ve Para Politikasının Nisbi Etkinliği | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Toplam Talep ve Toplam Arz Modeli ve Para ve Maliye Politikaları | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Maliye politikasına Post Keynesyen Yaklaşım | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İstikrar Politikası: İradi Politikalar Karşısında Otomatik Stabilizatörler | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Enflasyon ve Maliye Politikası | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Durgunluk ve Maliye Politikası | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Stagflasyon ve Maliye Politikası | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bütçe Açığı Sorunu | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikası | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ekonomik Büyüme,Ekonomik Kalkınma ve Maliye Politikası: | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye'nin Ekonomik İstikrar Sorunları ve Maliye Politikaları | İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |