Genel Bilgi
Kod | IKZ102 |
Ad | İktisada Giriş II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Faktör Piyasası ve Gelir Dağılımı Politikası, Makro ekonomi akımı ve temel modeller, Milli Gelir hesapları, Milli Geliri Belirleyen Faktörler, Denge Milli Gelirin belirlenmesi, Milli Gelir ve Fiyatlar genel Düzeyi, Paranın Özellikleri, Paranın Makro ekonomideki Rolü, Para ve Mal Piyasasında eşanlı denge, Merkez Bankası ve İşlevleri, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Zeynel Dinler İktisada Giriş
Notlar
Zeynel Dinler İktisada Giriş
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilir İktisadi büyümenin önemini kavrama. |
ÖÇ03 | Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. |
ÖÇ04 | Milli gelir ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ05 | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonomiye genel bakış | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Milli gelir | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel makro ekonominin sorunları-1 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel makro ekonominin sorunlar-2 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Temel makro ekonominin sorunları-3 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu bütçesi ve maliye politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para ve banka | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para teorisi ve politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası Ticaret | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel makroekonomik sorunlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |