Genel Bilgi
Kod | PFS412 |
Ad | Vergi Planlaması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gelecekteki potansiyel mükellefler ve uygulayıcılar olarak Maliye öğrencilerine, vergi planlamasının önemini anlatmak ve mevcut vergi mevzuatında yer alan hükümlerden yararlanarak vergi planlaması yapmayı öğretmek bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Vergi mükelleflerinin, vergi yükünü hafifletmek veya ortadan kaldırmak amacıyla yapacağı yasal ve yasa dışı davranışlar bu dersin konusunu oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Vergi Planlaması -Teori ve Uygulama- 2020-Ekin Yayınevi, Ed. Neslihan Coşkun Karadağ
Notlar
Teams uygulamasından yüklenen makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | vergi planlamasının amacını açıklar |
ÖÇ02 | vergi planlamasının önemini izah eder |
ÖÇ03 | vergi planlama araçlarını sıralar / kullanır |
ÖÇ04 | tüm vergi mevzuatını kullanarak vergi planlaması yapar |
ÖÇ05 | vergi planlamasının genel ilkelerini açıklar |
ÖÇ06 | vergi planlamasında devletin rolünü açıklar |
ÖÇ07 | vergi kaçırma yerine vergi planlamasını tercih etme konusunda toplumu bilinçlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme vergiciliği ve vergi planlaması | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | vergi planlamasının tanımı | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vergi planlamasının amacı ve önemi | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | vergi planlama araçları, vergi kaçırma, vergiden kaçınma | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | vergi planlamasında peçeleme ve muvazaanın yeri | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | vergi planlaması ilkeleri ve hukuki güvenlik ilkesinin önemi | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | vergi planlamasında meslek mensuplarının rolü | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gelir Vergisi Kanununda yer alan vergi planlama araçları | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Kurumlar Vergisi Kanununda yer alan vergi planlama araçları | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Katma Değer, Özel Tüketim ve Gümrük Vergisi Açısından Vergi Planlaması | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Diğer vergi kanunlarında yer alan vergi planlama araçları | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Usul hükümleri açısından vergi planlaması | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | uluslararası vergi planlaması | okuma-anlama-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | uygulamalar | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |