Genel Bilgi
Kod | ECS320 |
Ad | Toplum Sağlığı ve Çevre |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin, çevre sağlığı temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını ve her türlü yerleşim yerinde toplum ve çevre sağlığını korumak için alınması gereken tedbirler, çevre sağlığına yönelik mesleğe ilişkin yasal düzenlemeler, çevre kirliliğinin neden olduğu sağlık problemlerini ve alınması gereken tedbirler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders ülkemizde çevre sorunları ve bu çevre sorunlarının insan hayvan ve bitkiler üzerindeki etkisini irdeler. İnsan ekolojisi; içme ve kullanma suları; kirlenme ve atıklar; gürültü kirliliği; hava kirliliği; toprak kirliliği; radyasyon kirliliği; besin sanitasyonu; gayri sıhhi kuruluşlar; çevresel etki değerlendirmesi; çevre sağlığı ile ilgili mevzuat gibi konuları ele alır.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Güler Ç. Vaizoğlu S. Çevre sağlığıİçinde:Editörler: Güler Ç. Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi yayınları, 2012 Çepel N. Ekolojik Sorunlar ve çözümleri, TÜBİTAK, Ankara, 2003. Kışlalıoğlu M, Berkes.F. Çevre ve Ekoloji,Remzi Kitabevi, 2003, Ansiklopedik çevre sözlüğü, Türkiye Çevre Vakfı yayını, 2001 Keleş R. Hamamcı C. Çevrebilim 4. basım,İmge Kitabevi,, 2002
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekosistem konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Çevre sağlığı temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur ve her türlü yerleşim yerinde toplum ve çevre sağlığını korumak için alınması gereken tedbirleri bilir |
ÖÇ03 | Çevresel toksikoloji hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kanserojen maddeleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Sağlığı | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Halk Sağlığı | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sanayileşme | Ders notları okunue | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Çevre Kirliliği | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çevre Kirliliği Mevzuatı | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Atıkların yönetimi ve tıbbi atıklar | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temiz Su Sağlama | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su güvenliği | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hava kirliliği | Ders kitabı okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak kirliliği | Ders kitabı okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pestisitler | Ders kitabı okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çevresel kontaminantlar | Ders kitabı okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevresel faktörler ve kanser | Ders kitabı okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | çevresel Toksikoloji ve Afet Toksikolojisi | Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,96 | ||
AKTS | 2 AKTS |