Genel Bilgi
Kod | ECF426 |
Ad | Eczacılık Tarihi ve Deontoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eczacılık uygulamaları sırasında ihtiyaç duyulacak mesleğin ve eğitimin gelişimine ait olay ve olguları değerlendirmek ve eczacılık mesleğinde geçerli olan etik kurallar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Antik çağlarda, Osmanlı Döneminde, Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Eczacılık Uygulamalarının gelişimi, etik ve deontoloji kavramlarının açıklanması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antik çağlardan günümüze kadar Dünya'da ve Türkiye'de yaşamış, eczacılık tarihi açısından önemli kişileri ve olayları anlatır. |
ÖÇ02 | Mesleği ile ilgili gelişmeleri bilir ve mesleğinin bugünkü durumunun değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ03 | Eczacılık mesleği üyelerinin bilmesi ve uyması gereken etik kurallar ile Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü'nü bilir. |
ÖÇ04 | Etik değerlendirme yapma yeteneği kazanır. |
ÖÇ05 | Etik temeller çerçevesinde eczacı kimliğinin önemini vurgular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deontoloji, etik, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eczacılık tarihi hakkında temel bilgiler | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mezopotamyada Eczacılık Uygulamaları | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eski Mısırda Eczacılık Uygulamaları | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eski Hint ve Eski Çinde Eczacılık Uygulamalar | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eski Yunanda Eczacılık Uygulamaları | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eski Romada Eczacılık Uygulamaları | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İslamda Tıp ve Eczacılık Uygulamaları ve Ünlü Hekimler | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Osmanlılar Dönemi Eczacılık Uygulamaları | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Cumhuriyetin İlk Yıllarında Eczacılık ve Türk Eczacılık Tarihinin Öncüleri | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası Farmakopeler | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Yakın Tarihinde Eczacılık | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlaç Sanayii Tarihçesi | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Eczacılıkla İlgili Kurulan Meslek Kuruluşları ve Çıkarttıkları Dergiler | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |