Genel Bilgi
Kod | ECS527 |
Ad | Enzimoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler enzimolojinin temel konularını kavrayarak tedavi ve ilaç tasarımında enzimlerin rolü hakkında temel yaklaşımları öğrenirler.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrencilere enzimlerin etki mekanizmaları, kinetiği, yapay enzimler ve enzim molekülleri, enzim üretimi ve saflaştırılması, endüstriyel enzimlerin gen teknolojisi ile üretimi, immobilize enzimler, enzimlerin endüstriyel uygulamaları, tedavi ve ilaç tasarımında enzimlerbiyosensörler ve organik sentezlerde kullanılan enzimler hakkında bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Devasena T, Enzymology, Oxford press, 2010
Notlar
Guisan, J. M. Immobilization of Enzymes and Cells Humana Press 2013 ISBN 978-1-62703-550-7
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzimoloji alanında yapılan temel çalışmaları açıklar. |
ÖÇ02 | Enzimlerin endüstriyel uygulamalarını tek başına açıklar. |
ÖÇ03 | Tedavi ve ilaç tasarımında kullanılan enzimleri sayar. |
ÖÇ04 | İmmobilize enzimlerin tanı ve tedavi amacıyla kullanımına örnekler verir. |
ÖÇ05 | Biyosensörlerin temel bileşenlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Biyosensörlerin tanı amaçlı kullanımına örnekler verir. |
ÖÇ07 | İlaç sentezinde kullanılan enzimlere örnekler verir. |
ÖÇ08 | İleri düzeydeki bir araştırmayı yapabilme, toplumu sağlık alanında eğitme ve yönlendirme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ09 | Yaşam boyu öğrenme, kendini yenileme ve eczacılık hizmetlerinin geliştirilmesi konusunda yetkindir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimolojiye genel bakış. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Enzimolojinin temel prensipleri. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Enzimlerin etki mekanizmaları ve aktif merkez tayini. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Enzim kinetiği. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Enzimatik katalizin modellendirilmesi. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Yapay enzimler ve enzim modelleri. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Enzim üretimi ve saflaştırılması. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Endüstriyel enzimlerin gen teknolojisi ile üretimi. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İmmobilize enzimler. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Enzimlerin endüstriyel uygulamaları. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tedavi ve ilaç tasarımında enzimler. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Genetik mühendisliğinde enzimler. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Biyosensörler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Organik sentezlerde enzimler. | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |