Genel Bilgi
Kod | PFS314 |
Ad | Mali Sosyoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, kamu harcama ve gelirlerinin sosyolojik analizini yapmak ve öğrenciye bu konuda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak vergi, borçlanma gibi kamu harcama ve gelirlerinin cinsiyet, din, kültür, sosyal yapı, coğrafya gibi toplumsal olgularla ilişkisi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Çelebi, A. K. (2012). Mali sosyoloji üzerine denemeler. TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. Sert, M. (2011). " Maliye" ye alternatif bir yaklaşım olarak mali sosyoloji: Öncüler. Ekonomik Yaklaşım, 22(81), 1-16.
Notlar
Çelebi, A. K. (2012). Mali sosyoloji üzerine denemeler. TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mali sosyoloji araştırmalarının kaynaklarını ve yöntemini kavrar. |
ÖÇ02 | Mali sosyolojinin tarihsel sürecinden yola çıkarak mali olayların eski dönemlerinden günümüze kadar geçen dönem hakkında bilgiler saptar. |
ÖÇ03 | Vergilemenin sosyal psikolojisini yorumlar |
ÖÇ04 | Kamu harcama ve gelirlerinin sosyolojik analizini yapar |
ÖÇ05 | Vergi kaçakçılığı ve kamuoyu ilişkisini analiz eder |
ÖÇ06 | Kamusal mallara olan talep hakkında toplumun görüşlerini yorumlar |
ÖÇ07 | Türkiye ve diğer ülkelerdeki mali olaylara karşı toplumun gösterdiği davranışları karşılaştırır ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mali sosyolojiye giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toplum, cemaat ve ekonomi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kamu harcamaları ve nüfus | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kamu gelirleri ve nüfus | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Göç, sosyal yapı ve mali sosyoloji | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kırsal ve kentli nüfus ve kamusal mallara olan talep | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Vergileme ve sosyal yapı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vergilemenin sosyal psikolojisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Vergilemeye karşı bazı tepkiler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Vergi kaçakçılığı ve kamuoyu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İşgücü piyasası, ücretlerin vergilenmesi ve mali sosyoloji | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Cinsiyet, kültür, ırk, coğrafya ve vergileme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Soyal politika ve vergileme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'de kamu harcama ve gelirlerinin sosyolojik analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |