DEN204 AB-Türkiye İlişkileri

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN204
Ad AB-Türkiye İlişkileri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, 1960'lardan günümüze AB-Türkiye ilişkilerinin ayrıntılı bir tarihsel incelemesini sağlayarak, Türkiye'nin AT'ye başvurusuna ve Türkiye ile AB arasında yapılan müzakerelere odaklanmakta ve bu süreçte her iki taraf arasında ortaya çıkan ihtilafları vurgulamaktadır. Öğrencilere AB-Türkiye ilişkilerinin kavramsal ve teorik açıklamasını tarihsel, siyasi, ekonomik ve yasal bir perspektiften tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi, Türkiye'nin adaylık süreci ve AB'nin genişleme politikasındaki yeri, Gümrük Birliği ilişkisi ve sürdürülebilirliği ile Ortaklık Hukukundan kaynaklanan hakların içtihat hukuku ışığında değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Türkiye-AB İlişkileri, Belgin Akçay-Sinem Açıkmeşe (eds.), Seçkin Yayıncılık, 2017. Turkey and the EU Integration, Cigdem Nas-Yonca Ozer, Routledge, 2017. Turkey-EC Association Law: Developments since Ankara Agreement 1963, Koç University, Legal Yayıncılık, 2010.

Notlar

European Union Politics, Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan, Oxford University Press 2016. Türk Dış Politikası, , Baskın Oran (ed.), Vol. 1-2-3, İletişim Yayınları, 2001


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılım için yerine getirilmesi gereken koşulları anlamak
ÖÇ02 Türkiye'nin adaylık sürecini analiz etmek
ÖÇ03 Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin iniş çıkışlarını analiz etmek.
ÖÇ04 Türkiye ile AB arasındaki ticaret kapasitesinin tanınması
ÖÇ05 Türkiye ile AB arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi için ihtiyaçların anlaşılması.
ÖÇ06 Gümrük Birliği'nin artılarını ve eksilerini anlamak
ÖÇ07 AB-TR Ortaklık ilişkini anlamak
ÖÇ08 AB-Türkiye Ortaklık Hukukundan doğan hakları içtihat hukuku ışığında analiz etmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 AB-Türkiye İlişkilerinin TArihçesi: 1960-1990 Dönemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 90’lardan bugüne AB-Türkiye İlişkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kuruluşu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 AB Genişleme Politikası ve Türkiye okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Koşulluluk ve Türkiye’ye Etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
7 Ekonomik Bütünleşme Modelleri ve Gümrük Birliği okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 AB-Türkiye Gümrük Birliği İlişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Türkiye’nin Avrupa Birliğine Ekonomik Entegrasyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kurumsal YApısı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında Malların Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İşçilerin Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İş Kurma Serbestisi ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Türk Vatandaşları ve Vizesiz Seyahat okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Avrupa Kimliği ve Türkiye okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2023 11:17