P176 Temel Tasarım 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P176
Ad Temel Tasarım 1
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ


Dersin Amacı

Tasarımın temel ilke, kavram ve yöntemlerini kavratmak,

Dersin İçeriği

Tasarımda temel kavram ve kuramlar, tasarım ögeleri; nokta, çizgi, yön, ölçü, biçim, değer, doku, renk, görsel algı; mekan-form ve geometri uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS SUNUMLARI ÖĞRENCİ İLE PAYLAŞILMAKTADIR.

Notlar

WEB ÜZERİNDEN GÖRSEL ÖRNEKLER.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarımın temel ilke, kavram ve yöntemlerini kavrar.
ÖÇ02 Bir, iki ve üç boyutlu görsel biçimlendirme ve görsel anlatım öğelerinin biçimlendirme ve anlatım olanaklarını deneme-araştırma yoluyla kavrar.
ÖÇ03 Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını gözlemler, gözlediklerini görsel anlatım öğeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanır.
ÖÇ04 Temel tasarım ögelerinin tasarımda mekana nasıl dönüştürüleceğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarıma giriş Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarımın öğeleri; nokta ve çizgi Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Tasarımın öğeleri; yön, ölçü, biçim Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Tasarımın öğeleri; değer, doku, renk. Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Görsel iletişim ve görsel algı; görsel tasarım, optik aranın düzenlenmesi, ölçüde uyum_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Görsel iletişim ve görsel algı; görsel tasarım, optik aranın düzenlenmesi, ölçüde uyum_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Tasarım ilkeleri; Yinelenme, uyum, karşıtlık Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tasarım ilkeleri; Yinelenme, uyum, karşıtlık_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Mekan-biçim ve geometri; üç boyutlu uygulamalar_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Mekan-biçim ve geometri; üç boyutlu uygulamalar_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Mekan-biçim ve geometri; biçim değiştirme çalışmaları Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
13 Mekan-biçim uygulama örnekleri Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Mekan-biçim uygulama örnekleri_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Tasarım ilkeleri uygulama örnekleri Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS