P166 Türkiyenin Doğal Bitki Örtüsü

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P166
Ad Türkiyenin Doğal Bitki Örtüsü
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ


Dersin Amacı

Türkiyenin Doğal Bitki Örtüsünü tanıtmak, bu kapsamda temel kavramları sunmak ve bölge florasında yer alan başlıca taksonları öğretmek

Dersin İçeriği

Bitki sistematiğine giriş Binomial adlandırma ve niteleyiciler (epitet) Türkiye'nin bitki coğrafya bölgeleri Türkiye'nin doğal yapısı ve bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler Türkiye florasının genel özellikleri Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları Bitki örtüsünün tahrip faktörleri ve insan etkileri Maki vejetasyonu Kıyı kumulu vejetasyonu Sulak alanlar ve tuzlu alanların vejetasyonu Herdemyeşil orman vejetasyonu Yaprak döken orman vejetasyonu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yılmaz, K.T., 1996.Akdeniz Doğal Bitki Örtüsü, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Adana Altan, T., 1993 Türkiyenin Doğal Bitki Örtüsü, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi,Ders Kitabı No 70 Adana

Notlar

Konu ile ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki sistematiğinin esaslarını, bi-nomial adlandırma ve niteleyicilerin (epitet) kullanımını öğrenir.
ÖÇ02 Türkiye florasının genel özelliklerini, Türkiye'nin bitki coğrafya bölgelerini, önemli bitki alanları anlatır.
ÖÇ03 Bitki örtüsünün tahrip faktörleri ile insan etkilerini sıralar
ÖÇ04 Akdeniz florasında yer alan bitkisel materyali tanır.
ÖÇ05 Bitki örneklerini uygun tekniklerle toplar ve herbaryum hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki sistematiğine giriş Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bi-nomial adlandırma ve niteleyiciler (epitet) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Türkiye'nin bitki coğrafya bölgeleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkiye'nin doğal yapısı ve bitki örtüsünün dağılışını etkileyen temel faktörler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkiye florasının genel özellikleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye florasının genel özellikleri Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiye florasında en çok taxa içeren familyalar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitki örneklerinin toplanması ve herbaryum Arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Konifer ormanı vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Maki vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kıyı kumulu Sulak alanlar ve tuzlu alanların vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaprak döken orman vejetasyonu Planlama alanı ile ilgili veri analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Herbaryum sunumu Plan önerisinin hazırlanması ve sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Herbaryum sunumu ve bitki tanıma sınavı Plan önerisinin hazırlanması ve sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS