ZFS104 Türk Sanat Müziği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS104
Ad Türk Sanat Müziği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ŞÜKRÜ BİRBAŞ
Dersin Öğretim Elemanı ŞÜKRÜ BİRBAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatsal, sosyal ve kültürel anlamlarda kendini geliştirir. Öğrendiği bilgilerle bulunduğu ortamlarda yer edinebilir.

Dersin İçeriği

Türk Sanat Müziği temel müzik eğitimi, müzik biçimleri, çalgıların tanıtımı, makam ve usul bilgileri, şarkı söyleme teknikleri ve toplu şarkı çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türk Musikisi Bilgileri / Zeki Yılmaz

Notlar

Yayımlanmamış Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci günümüzde en çok kullanılan temel makamları tanır.
ÖÇ02 Öğrendiği örneklerigerektiğinde kullanma becerisikazanır
ÖÇ03 Türk müziğinin nota ve ses sistemini kavrar.
ÖÇ04 Türk müziğinde kullanılan ikili aralıkların tanır.
ÖÇ05 Sesini kullanma becerisini geliştirir.
ÖÇ06 Melodik zenginlik kazanır
ÖÇ07 Şarkı notaları üzerindeki şekil, işaret ve semboller ile ilgili bilgileri edinir ve uygulamasını yaparlar.
ÖÇ08 Türk Sanat Müziğinde kullanılan Usuller (Ritimler) hakkında bilgiler edinirler.
ÖÇ09 Şarkı söyleme teknikleri ve uygulamaları yaparlar.
ÖÇ10 Çeşitli Makamlarda ve Usullerde bireysel ve toplu şarkı çalışmaları yaparlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk müziğinde nota ve ses sistemi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türk müziğinde kullanılan ikili aralıklar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 İkili aralık örnekleri Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Günümüzde en çok kullanılan temel makamlar Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Rast makamının yapısı ve örnekler Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Uşşak makamının yapısı ve örnekler Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Nihavend makamı örnekleri Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hicaz ailesinin tanıtımı ve örnekler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Farklı makamlardan örnekler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Buselik makamı, önemi ve kullanımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Örnek eser icraları (I) Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Örnek eser icraları (II) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek eser icraları (III) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek eser icraları (IV) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 02:04