Genel Bilgi
Kod | P275 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CENGİZ USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu çizim becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
BDT yazılımının genel tanıtımı, BDT ile çizim hazırlıkları, çalışma sayfasının oluşturulması, Çizim mantığı ve koordinat sistemi, görüntü özellikleri ve yönetimi, temel çizim komutları ve bunların kullanımı, katmanların oluşturulması ve yönetilmesi, Temel düzenleme komutları, seçme yöntemleri, BDT yazılımında raster objeler ile çalışma, sayısallaştırma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders kapsamında anlatılan yazılımların yardım menüleri
Notlar
Yazılımların yardım menüleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar destekli tasarım terminolojisini kullanma yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ02 | BDT yazılımında raster objeleri sayısallaştırma işlemini gerçekleştirir. |
ÖÇ03 | Dijital ortamında 2 boyutlu çizim yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | Dijital çizimlerin ölçekli çıktılarını alma becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Tasarım öğelerini ve ilkelerini bilgisayar destekli ortamda kullanma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Peyzaj tasarımında bilgisayar destekli tasarım, (BDT) nedir. Tasarımcıya sağladığı olanaklar, kullanılan yazılımlar. | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | BDT yazılımının genel tanıtımı, ekranı menü ve araç tuşları, fonksiyon tuşları. BDT ile çizim hazırlıkları, çalışma sayfasının oluşturulması, çizimi komutları | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Çizim mantığı ve koordinat sistemi, görüntü özellikleri ve yönetimi, temel çizim komutları ve bunların kullanımı (I) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Seçme yöntemleri, nesne yakalama ve kenetlenme, Temel düzenleme komutları (I) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Temel çizim komutları ve bunların kullanımı (II) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Temel çizim komutları ve bunların kullanımı (III) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Temel düzenleme komutları (I) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel düzenleme komutları (II) | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Blok yaratmak ve kaydetmek, Çizime Yazı eklemek, taramalar | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | BDT yazılımlarında katman mantığı, katmanların oluşturulması ve yönetilmesi | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Ölçülendirme komutları ve bunların özelleştirilmesi | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | BDT yazılımında raster objeler ile çalışma, | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Sayısallaştırma ve resim işleme komutları ve teknikleri, | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Sorgulama komutları ve çıktı alma | Anlatılan konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |