PM449 Peyzaj Mühendisliği Iı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM449
Ad Peyzaj Mühendisliği Iı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN


Dersin Amacı

Peyzaj tasarımı geliştirilen bir alanda, yüzey ve toprakaltı akaçlaması, yeşil alanların sulanması ve dış mekan aydınlatmasını kapsayan altyapı çalışmalarının kavram, yöntem ve tekniklerini sunarak, bu teknikleri, ele alınan proje alanına ilişkin altyapı sistem tasarımlarının oluşturulmasında kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, açık ve yeşil alanlarda akaçlama yöntem ve teknikleri, toprakaltı akaçlaması, yüzey akaçlaması, akaçlama elemanları, kanal ve hendekler, boru sistemleri, rogar, menhol, menfezler, akaçlamada geliştirilen yeni malzeme ve teknikler, temel akaçlama hidroliği, akaçlama sistem projesinin hazırlanması, sulama sistemleri, yöntemler ve teknikler, damla sulama, yağmurlama sulama, sulama sisteminin elemanları, su kaynağı, pompaj birimi, kumanda aygıtları, hidrosiklon, filtre düzeneği, sulama boruları, vana ve bağlantı malzemeleri, sulama başlıkları, rotor başlıklar, spray başlıklar, temel sulama hidroliği, sulama sistem projesinin hazırlanması, dış mekan aydınlatma tasarımına giriş, aydınlatma sisteminin elemanları ve ışık kaynakları, dış mekan aydınlatma türleri, güvenlik, alan ve etki aydınlatması, aydınlatma sistem projesinin hazırlanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Haftalık olarak örencilere verilen ders notları ve/ya çalışma notları

Notlar

Altunkasa, M.F., 2002. Peyzaj Mühendisliği. Çukurova Üniversitesi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzaj projeleri kapsamında akaçlama, sulama ve aydınlatma sistemlerinin kavram, yöntem ve tekniklerini sıralar.
ÖÇ02 Akaçlama, sulama ve aydınlatma malzemelerini, özelliklerini ve kullanım biçimlerini tanımlar.
ÖÇ03 Akaçlama, sulama ve aydınlatma projelerinde ilgili diğer disiplinlerle çalışmanın unsurlarını tanımlar.
ÖÇ04 Akaçlama, sulama ve aydınlatma uygulamalarını projelendirmede karşılaşılan sorunları tanımlar.
ÖÇ05 Somut bir proje alanının altyapı sistemini tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, alan düzeltimi ve biçimlendirme yaklaşımları Ders kapsamı, akışı ve öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Taşıt ve Yaya Dolaşımı Tasar Ölçün ve Ölçütleri Tasar üzerinde amaca uygun düzeltmelerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Açık ve Yeşil Alanlarda Akaçlama Çalışmaları-Toprakaltı Akaçlaması Tasar üzerinde altyapı çalışmaları için sırt, vadi, su akış ve su ayrım hatlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Yüzey Akaçlaması-Açık Kanal ve Hendekler Akaçlama için ilgili kurum ve kuruluşlardan gerekli dokümanların sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Yüzey Akaçlaması-Kapalı Akaçlama Dizgeleri Akaçlama için ilgili kurum ve kuruluşlardan gerekli dokümanların sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Yüzey Akaçlaması-Kapalı Akaçlama Dizgeleri-Uygulamalar Akaçlama için ilgili kurum ve kuruluşlardan gerekli dokümanların sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Açık ve Yeşil Alanlarda Sulama Çalışmaları-Sulama Donanımı Dış mekan sulaması için ilgili firma, kurum ve kuruluşlardan gerekli dokümanların sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Temel Sulama Hidroliği Örnek sulama projeleri elde edilmesi, incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Sulama Dizgesinin Tasarlanması Sulama adaları için ön çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Sulama Dizgesinin Tasarlanması-Uygulamalar Sulama adaları için ön çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Açık ve Yeşil Alanlarda Aydınlatma Çalışmaları-Temel Kavramlar ve Elektrifikasyonun Temel İlkeleri Dış mekan aydınlatması için ilgili firma, kurum ve kuruluşlardan gerekli dokümanların sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Aydınlatma Tasarının Hazırlanması Örnek aydınlatma projeleri elde edilmesi, incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Altyapı Tasarları Genel Değerlendirme-1 Projelerin Genel Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Altyapı Tasarları Genel Değerlendirme-2 Projelerin Genel Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS