Genel Bilgi
Kod | BL143 |
Ad | Python ile Programlamaya Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Python programlama dili kullanılarak, bilgisayar programcılığında çok az ya da hiç deneyime sahip olmayan öğrencileri bilişimsel düşünmeye ve bunun yanı sıra yazılım geliştirmeye hazırlamayı hedefleyen bir derstir. Derste Python dillerin oluşturan öğelerin yanı sıra programlama mantığını ve yazılım geliştirmenin temelleri de öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar kavramları, Programlamanın temelleri, Değişkenler, İfadeler, Fonksiyonlar, Şartlı ifadeler, Özyineleme, Bereketli fonksiyonlar, Tekrarlamalar, Döngüler, Sicimler, Listeler, Sözlükler, Tanımlama grupları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Her Yönüyle Python, Fırat Özgül, Kodlab, 2020.
Notlar
Mahir Atmış Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgisayar ve programlama kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilimsel düşünme yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Bilgisayar programlamanın temellerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Bilişimsel problemleri anlar. |
ÖÇ05 | Problemleri bilgisayar yardımıyla çözme becerileri edinir. |
ÖÇ06 | Python programlama diliyle programlama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Algoritmik yaklaşım geliştirme becerisi edinir. |
ÖÇ08 | Optimize edilmiş kod yazmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, temel bilgisayar kavramları (Merkezi işlem birimi, hafıza, yedekleme, işletim sistemi, algoritma, yazılım, programlama | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler. | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler (devam). | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Fonksiyonlar | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fonksiyonlar (devam). | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Şartlı ifadeler, recursion (özyineleme). | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bereketli fonksiyonlar. | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tekrarlamalar, döngüler. | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tekrarlamalar, döngüler (devam). | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples). | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples) (devam) | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dosya İşlemleri | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Veri Görselleştirme | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Veri Görselleştirme (devam) | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |