Genel Bilgi
Kod | BL142 |
Ad | İleri Python |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı temel python programlamaya hakim öğrencilere sınıf kavramlarını öğreterek nesne yönelimli programlara giriş yapmasını ve bilimsel kütüphaneleri nasıl kullanılabileceği bilgisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders sınıf , nesne, kalıtlama, çok biçimlilik gibi kavramlarının öğretilmesini, NumPy, ve Pandas kütüphanelerinin kullanımını, veri görselleştirme ve veri analizi yapmayı amaçlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Mahir Atmış
Notlar
Veri Bilimi İçin Python Eğitim Kitabı, Dr. Bülent ÇOBANOĞLU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf kavramını bilir. |
ÖÇ02 | Nesne yönelimli programlama mantığını öğrenir. |
ÖÇ03 | Hazır kütüphanelerin kullanımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Karmaşık bilimsel problemlerin çözümünde yüksek performanslı kütüphanelerden yararlanır. |
ÖÇ05 | Veriler üzerinden istatistik çıkarmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Verileri kullanarak görselleştirme yapmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | Verilerde temizleme işlemi yapmayı öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel verilerden bilgi çıkarma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıflar ve metotlar | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sınıflar ve metotlar (devam) | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kalıtım | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çokbiçimlilik | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Soyutlama | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sarmalama | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hata denetimi | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Numpy ile diziler ve aritmetik işlemler | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Numpy ile dilimleme ve toplam fonksiyonları | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Numpy ile Rastgele Sayılar | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Pandas Seriler ve DataFrameler | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Pandas Dosya İşlemleri | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Pandas Veri Önişleme | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Pandas Veri Görselleştirme | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |