Genel Bilgi
Kod | SRT114 |
Ad | Desen 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kompozisyon , perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etüdler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Canlı, cansız model kullanılarak kağıt üzerine kurşun kalemle etüdler yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Desen Teknik ve Malzemeleri / Nurdan Karasu Gökçe, Nazım Mehmet
Notlar
Çizimin Sırları 1: Temel Karakalem Teknikleri, The Fundamentals of Drawing / Barrington Barber; çev. Manolya Aşık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders sonunda öğrenciler, boşluk-doluluk ilgisi üzerinden mekanı algılayıp gördükleri 3 boyutlu bir formu bu mekan içinde, çevresel ilişkilerine göre yerleştirir. |
ÖÇ02 | Bu ders sonunda öğrenciler, kurşun kalem kullanarak düşündükleri bir yapıyı farklı yönlerden çizip, tasarlar. |
ÖÇ03 | Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden başka bir yapının anatomik kurgusunu basit bir geometrik yapıya dönüştürerek bu yapının çözümlemesini yapar. |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye çizer. |
ÖÇ05 | Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı,canlı modelden eskiz ve çizimler. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. Canlı modelden desen çalışmaları 1 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Oran ,orantı, temel geometrik, konstruktif malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları 1 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı,canlı modelden eskiz ve çizimler. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Oran ,orantı, temel geometrik, konstruktif malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları 2 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Yüzey Değerlendirmesi / Proje. 1 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Sınav için çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Canlı modelden desen çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Anatomi çizim çalışmaları.Detaydaki gözlem gücünün arttırılması, el -ayak eskizleri. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. Canlı modelden desen çalışmaları 2 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. 2 | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Dogadan ,Yapay Objelerden Desen Çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. El çizimi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Füzen-Kursun Kalem İle Desen. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi | Sınav için çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi | Sınav için çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |