Genel Bilgi
Kod | SRT142 |
Ad | Seramik Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sıdıka Sibel Sevim, Seramik Dekorları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, 2003
Notlar
Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme işleyebilme beceri kazanmak |
ÖÇ02 | Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak |
ÖÇ03 | Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek |
ÖÇ04 | Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal nesne ile tasarım. | Proje konularının saptanması | |
2 | Organik biçimler araştırmak, Tasarım elemanlarından Dokunun Heykelsi nesnelerde kullanılmasına örnek araştırmalar geliştirmek | Proje konularının saptanması | |
3 | Tekrarlanan birimlerin strüktürel yapıyı oluşturmasını incelemek 50 cm yüksekliğinde heykelsi nesne oluşturmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
4 | Doğal nesne ile heykelsi nesne arasında birliktelik oluşturmak, detay geliştirmek, Işık-Gölge tonlamalarını oluşturmak, hacimsel etkiyi artırarak planlamak | Tasarım elemanlarının görsel etkilerinin örneklerle incelenmesi | |
5 | Doğal nesneden hareketle tasarım elemanlarının tamamını Heykelsi nesnede kullanabilmek, Işık-Gölge etkisini güçlü kılacak detayların geliştirilmesini sağlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
6 | Belirlenen boyutlardaki yüzeyler için Doğal nesne örnek alınarak Çizgi-Nokta- Hacim etkilerinin birlikteliklerinden farklı hacimler, tonlamalar oluşturmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
7 | İç ve dış mekan yüzeyleri için Doğal nesneden hareketle proje geliştirmek 40x40 yüzeyde çamur ile detay uygulaması yapmak | İç mekan için yüzey tasarımı proje konularının verilmesi | |
8 | Ara Sınav | Eskizlerin sunuma hazır hale getirilmesi | |
9 | Doğal nesneden hareketle, park ve bahçeler için strüktürel çalışma tasarlamak, heykelsi nesneler oluşturma çalışmaları yapmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
10 | Deneysel çalışmalar yaparak ürün tasarlamak, işlevi düşünerek Nesne-Tasarım ilişkisini uygulamalı olarak etüt etmek | Park ve bahçeler için heykelsi objelerin tasarlanması | |
11 | Heykelsi Nesne tasarlamak, Aydınlatma elemanı, Dış mekan bitki kapları, iç mekan sanat elemanları tasarımına başlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
12 | 50 cm yüksekliğinde Heykelsi nesne tasarlamak, çamur ile uygulama çalışmaları yapmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
13 | Doğal nesne tasarım | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
14 | Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
15 | Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak-Final Sınavı Haftası-Proje-Uygulama-Rapor değerlendirmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynaklardan hazırlanılır | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | verilen kaynaklardan hazırlanılır |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |