Genel Bilgi
| Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
| SERAMİK PR. | |
| Kod | SRS425 |
| Ad | Seramik Sırları1 |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik sırların kullanımı, özellikleri ve uygulaması
Dersin İçeriği
Seramik sırları, tanımı, kullanılan kimyasal oksitler, özellikleri, sır çamur ilişkisi, sır boya ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi : Literatür Yayıncılık
Notlar
Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar |
| ÖÇ02 | Sır bünyesinde kullanılan hammaddedlerin özelliklerini tanır |
| ÖÇ03 | Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar. |
| ÖÇ04 | Farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirir |
| ÖÇ05 | Belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar |
| ÖÇ06 | Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar. |
| ÖÇ07 | Araştırmasını yaptığı sırı hazırlar |
| ÖÇ08 | Araştırmasını yaptığı sır bünyesi ni tasarladığı seramik yüzeylerde uygular |
| ÖÇ09 | Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar. |
| ÖÇ10 | Hazırladığı sır bünyesini plakalara uygular. |
| ÖÇ11 | Uyguladığı sır bünyelerin özelliklerini görür |
| ÖÇ12 | Yapmış olduğu sır araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir |
| ÖÇ13 | Araştırma sonuçlarının, diğer örneklerle karşılaştırılmasını yapar |
| ÖÇ14 | Yapmış olduğu sır araştırmalarını rapor haline getirir |
| ÖÇ15 | Araştırmasını sunum haline getirerek sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Seramik sır nedir, özellikleri neler olmalıdır. Niçin kullanılır | Seramik sır bilgilerini çeşitli kaynaklardan tekrar ederek gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 2 | Seramik sırların genel özellikleri ve tanımları | Seramik sırların ne olduğunu araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Sırların bileşiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri. | Seramik hammaddeleri konusunu tekrar ederek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Endüstriyel ve artistik sırların sınıflandırılması ve özellikleri. | Endüstriyel sırları araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Seramik Sır ve çamur özellikleri, ilişkileri | Seramik Sır ve çamur ilişkisini araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Seçilen sır tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması. | Seramik sır reçetelerini tekrar ederek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 7 | Seramik sır Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. | Seramik sırların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları tekrar eder | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Seramik sırların hazırlanması ile ilgili tüm konulara hazırlıklı gelir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
| 9 | Hazırlanan sırların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. | Farklı fırın atmosferleri nelerdir, araştırır ve gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 10 | Seramik sırlarına etki eden faktörler ve testler. | Seramik sırlarının tümünü bilir, uygulanan kalite kontrol testlerini öğrenerek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Sır hataları ve bunların düzeltilmesi. | Seramik Sırlarda hatalar nelerden gelir, hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 12 | Olumlu sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. | Olumlu sır reçetelerini kontrol ettirerek varsa hatalarının düzeltilmesini sağlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 13 | Seramik sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. | Uygulama yapacağı Seramik Yüzeyleri hazırlamış olarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 14 | Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. | Raporun nasıl hazırlanması konusunda bilgi alır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
| 15 | Yapmış olduğu tüm seramik sır araştırmalarını sunum halinde sunar | Sunumları hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konulara hazırlanarak sınava gelir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama çalışmaları ile ilgili soruları cevaplayabilir | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||