Genel Bilgi
Kod | SRT401 |
Ad | Sergileme Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, seramik sanatı öğrencilerini sergi planlama ve uygulama sürecinin çok yönlü aşamaları hakkında bütünsel bir anlayışla donatmaktır. Teorik prensipleri pratik deneyimlerle birleştiren kapsamlı bir müfredat aracılığıyla, öğrenciler kendi seramik sanat sergilerini kavramsallaştırma, tasarlama ve düzenleme yeteneğine sahip olacaklardır. Dersin sonunda, öğrenciler sadece mekan seçimi, tasarım, ışıklandırma ve tanıtımın inceliklerini kavramakla kalmayıp, aynı zamanda seramik sanat vizyonlarını özenle hazırlanmış bir alanda hayata geçirme konusunda pratik becerilere ve özgüvene sahip olmalıdırlar.
Dersin İçeriği
Seramik sanatı öğrencilerine sergilerin nasıl başarılı bir şekilde planlanıp uygulandığı konusunda derinlemesine bir bakış sunar. Ders, sergi planlamasının temel ilkelerinden başlayarak, sergi konsepti ve vizyonunun oluşturulmasına, ideal mekanın seçilmesine, tasarımın ve sanat eserlerinin yerleştirilmesinin detaylarına, doğru ışıklandırma ve ses tekniklerine kadar birçok kritik konuyu ele alır. Bunun yanı sıra, sergi tanıtımı, bütçelendirme, finansman ve sergi sonrası süreçleri gibi operasyonel yönleri de incelenir. Kurs, teorik bilginin yanı sıra pratik uygulama ve gerçek hayat deneyimlerini de içerir. Öğrencilerin kendi sergilerini planlama ve uygulama yeteneklerini geliştirmeleri için çeşitli projeler ve görevlerle desteklenir. Bu, öğrencilere sergi planlama sürecinin tüm yönlerini anlama ve kendi sergilerini başarılı bir şekilde oluşturma becerisini kazandırmayı amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Başaran, M. Müzelerde Sergileme: Planlama, Tasarım ve Uygulama. Bogle, E. (2013). Museum Exhibition Planning and Design. AltaMira Press. Çağlar, A. Etkinlik ve Sergi Yönetimi. Klobe, T. (2014). Exhibitions: Concept, Planning and Design. University of Hawai'i. Locker, P. (2012). Exhibition Design. Laurence King Publishing. Lord, B., & Piacente, M. (2012). The Manual of Museum Exhibitions. Rowman & Littlefield. Mesher, L., & Locker, P. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. AVA Publishing. Özgöker, A. Sergi Planlama ve Tasarımı. Savaş, M. Markalaşma Sürecinde Fuarlar ve Etkinlikler. Stevens, R. P. (2007). Trade Show & Event Marketing: Plan, Promote & Profit. South-Western Cengage Learning. Taşçıoğlu, M. (2020). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. Dost Kitabevi.
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, mesleki sunum tekniklerini tasarlayabilecek, uygulayabilecek ve geliştirir |
ÖÇ02 | Öğrenci, algının tanımını yapar |
ÖÇ03 | Öğrenci,tasarımın temel bileşenlerini kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci, gösteri ve sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirir |
ÖÇ05 | Öğrenci sanal ortamda sergileme konusunu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösteri |
2 | Sergi planlamasının temelleri. Sergi konsepti ve vizyonu | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Sergi mekanını anlama ve sergi tasarımı. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sergi kurulumu | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Sergilerden örnekler | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Işıklandırma ve ses. Tanıtım ve pazarlama | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Fakülte içi ve dışında sergileme alanlarının oluşturulması | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bir seramik sanatı sergisi için kavramsal bir plan oluşturulması yönünde hazırlık yapılması tavsiye edilmektedir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sergileme ürünleri tasarımı örnek model oluşturma | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Bütçe ve finansman. Sergi için bütçe oluşturma ve finansman kaynakları | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sergi için kaide oluşturma. Örnek sergileme alanı ve stant ilişkisi | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sergi etkileşimi. Ziyaretçi etkileşimi ve teknolojinin rolü. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
13 | Sergi Alanları. Sergi eleştirisi ve geri bildirim. Sergi hakkında yorum yapma ve alınan geri bildirimleri değerlendirme. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
14 | Sergileme alanı olarak müzelerin özelikleri. Sanatçı ve küratör ilişkisi. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dış mekan sergileri. Sergi kataloğu ve diğer materyaller. Etkili bir katalog tasarımı ve üretimi | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. Sergi planlama projelerinin sunumu. | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |