Genel Bilgi
Kod | SRS452 |
Ad | Seramik Sırları 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik sırların özellikleri, kullanımı ve uygulaması. Endüstriyel ve sanatsal seramik sırları, Sır çeşitleri ve fırınlama süreçleri
Dersin İçeriği
Seramik sırların hazırlanması, uygulanması, fiziksel ve kimyasal özellikleri...
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık
Notlar
Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar |
ÖÇ02 | Sır bünyesinde kullanılan hammaddedlerin özelliklerini tanır. |
ÖÇ03 | Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirir |
ÖÇ05 | Belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar. |
ÖÇ06 | Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar. |
ÖÇ07 | Araştırmasını yaptığı sır bünyesini tasarladığı seramik yüzeylerde uygular |
ÖÇ08 | Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar. |
ÖÇ09 | Hazırladığı sır bünyesini plakalara uygular. |
ÖÇ10 | Seramik sırlar için yaptığı araştırmayı değerlendirir |
ÖÇ11 | Özel olarak tasarladığı seramik sır reçeteleri oluşturur |
ÖÇ12 | Artistik bir çok sır denemesi yapabilir, farklarını ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ13 | Artistik sırların fırınlama süreçlerini kavrar |
ÖÇ14 | Çalışmalarını yorumlayarak rapor halinde sunar |
ÖÇ15 | Uygulama çalışması yaparak ürünler üzerinde yapmış olduğu seramik sırları yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sır hammaddeleri ve özellikleri, sır hazırlamada dikkat edilecek hususlar | Hammaddeleri bilerek derse gelir | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
2 | Seramik hammaddelerinin yapısal özellikleri ve seramik sırlarda kullanımı | Hammadde ve seramik sır ilişkisini çalışarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Genel sınıflama, Endüstriyel ve Artistik sırlar. | Seramik Sırları sınıflandırmayı bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri. | Fırın atmosferlerini çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Akıcı sırlar, Mat sırlar, Krakle sırlar, Toplanmalı sırlar, Kristal sırlar, Aventürin sırlar, Tuz sırları. | Sır çeşitlerinin neler olduğunu çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Redüksiyonlu pişirimle oluşturulan sırlar. a:Lüsterli sırlar, b:Çin kırmızısı, | Tarihi seramik eserlerde bu sırları araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Seladon sırlar ve Redüksiyonlu pişirim | Seledon seramik sırlı örnekleri araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | 7 haftalık derslere teorik olarak çalışarak gelmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Seramik sırların karakteristikleri.Erime,genleşme,yüzey gerilimi Elektrik iletkenliği Renk ,homojenlik. | Seramik ürünlerde çeşitli özellikleri araştırmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Özel seramik sırları ve Araştırma konuları. | Konu seçimlerini yaparak gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Seramik sırlarla ilgili uygulamalar için ön hazırlık, reçete hazırlama, kontrol süreçleri | Reçete hazırlamayı bilerek gelmeli | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Artistik seramik sır deneme uygulamaları | Artistik seramik sırları bilmeli | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Artistik seramik sırların fırınlama süreçleri ve sonuçların değerlendirilmesi | Fırınlama süreçlerini bilerek gelmeli | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Uygulamaların rapor halinde getirilmesi ve sunulması | Raporlamayı bilmesi gerekmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama yapmış olduğu seramik eserleri sergileme | Sergileme konusunda hazırlıklı gelmeli | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hem uygulama hem de teorik olarak anlatılan bütün konulardan sınava çalışarak gelmeli | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hem uygulama hem de teorik olarak anlatılan bütün konulardan sınava çalışarak gelmeli | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |