GRS329 Etkileşimli Grafik Tasarım

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS329
Ad Etkileşimli Grafik Tasarım
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında öğrenciler etkileşimli tasarımın teorik ve uygulamalı yapısını öğrenir ve projeler aracılığıyla deneyimler. Öğrenciler, kodlama ve güncel uygulamalar ile etkileşimin yaratıcı kullanımlarını keşfeder ve uygularlar.

Dersin İçeriği

Ders çerçevesinde tasarım odaklı düşünme, kullanıcı deneyimi tasarımı, arayüz tasarımı, grafik elemanları, doku, hareket ve animasyon kavramları irdelenir, örnekler tartışılır. Öğrenciler stüdyo temelli uygulamalar ile öğrenciler etkileşimli ve yaratıcı ürünler ortaya koyarlar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, Christopher Noessel About Face The Essentials of Interaction Design Chauncey Wilson Auth. User Interface Inspection Methods. A User-Centered Design Method Rex Hartson, Pardha Pyla The UX Book Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience

Notlar

Everett N McKay UI is Communication How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkileşimli içeriği kavrar.
ÖÇ02 Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyim tasarımı farkındalığını geliştirir.
ÖÇ03 Etkileşimli tasarım prensiplerini kavrar.
ÖÇ04 Etkileşimli tasarım ürünleri tasarlar.
ÖÇ05 Kodlamayı güncel, yaratıcı etkileşimli projelere uygular.
ÖÇ06 Deneyim tasarımı hakkında bilgi edinir
ÖÇ07 Kullanıcı deneyimi tasarımı ve grafik tasarım ilişkisinin etkilerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Deneyim ve Deneyim Tasarımı Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
3 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Kullanılabilirlik Temelleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Kullanıcı Odaklı Tasarım Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Bilgi Mimarisi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Etkileşim Tasarım Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Kullanıcı Araştırmaları ve Kullanıcı Testleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Erişebilirlik Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
11 Tasarım odaklı düşünme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Kullanıcı Deneyimini Etkileyen Bilimsel İlkeler Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Figma veya Adobe Xd yazılımları ile arayüz tasarımına giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Wireframe Tasarımı Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Prototipleme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 07:48