Genel Bilgi
Kod | GRS330 |
Ad | Marka Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Marka ve Marka yönetimi hakkında temel bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Marka ve ilgili kavramlar, üründen farkıi yapısı, yönetimi, marka yöneticiliği, marka kimliği, markalama temel kararları, markayı tanıtmak.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Karpat Aktuğlu, Işıl (2018), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınlari
Notlar
Öğretim elemanı ders notları, sunular ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1-Marka kavramını ve ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | 2-Markanın üründen farkını ve yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | 3-Marka kimliği sistemi uygulama aşamalarını sıralar |
ÖÇ04 | 4-Markalama temel kararlarını uygular. |
ÖÇ05 | 5-Markayı tanıtma aşamalarını hatırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Marka Kavramı ve Önemi | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Markanın Üründen Farkı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Markanın Yapısı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | Marka Yönetiminin Önemi | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Marka Kimliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Marka Kimliği Uygulama Süreci-1 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Marka Kimliği Uygulama Süreci-2 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Marka Yöneticiliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Marka Yönetim Süreci | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Markalama Temel Kararları | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Marka İsmi Belirleme | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Marka Görsel Kimliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Markayı Tanıtmak-1 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Markayı Tanıtmak-2 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |