GRS338 Grafik İfade ve İletişim 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS338
Ad Grafik İfade ve İletişim 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Görsel iletişimin, sürekli biçim değiştirdiği ve yeni ortamlarda varlığını sürdürdüğü bu dönemde, grafik tasarım alanının bu değişime uyum sağlaması gerekmektedir. Ders kapsamında, hem teknolojik hem de biçim-içerik ilişkisi açısından, bu değişimin incelenmesi ve disiplinlerarası etkileşimin, grafik tasarım alanında yarattığı değişim ve gelişimin irdelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişim ve Görsel iletişimde yeni ortamlar. Grafik tasarım alanında teknolojiye bağlı değişimler. Farklı disiplinlerin alana etkileri. İletişim eğilimleri ve grafik tasarım alanına etkileri. Her yönüyle grafik tasarım alanını inceleme ve araştırma yapma. Karşılaşılan görsel iletişimin sorunlarını saptama, inceleme, tartışma ve çözüm önerileri geliştirme amacıyla sorun - çözüm sunumu ve grafik tasarım uygulaması gibi akademik çalışmalardan oluşur.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Lester, P.M. (2006). Visual Communication with Infotrac, Images With Messages. Belmont, Thomson Higher Education. Jamieson, G.H. (2007). Visual Communication, More Than Meets the Eye. Chicago, The University of Chicago Press. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul, Metis Yayınları Williams, R., Newton, J., (2009). Visual Communication, Integrating Media, Art, And Science. Taylor and Francis. Grafik Tasarım Kuramı (2012)H. Armstrong (Mehmet Emin Uslu Çev.) İstanbul, Espas yayınları. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları, İstanbul. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir, İstanbul, Yem Yayın.

Notlar

Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramlarının çağdaş dünyada değişen anlamlarının analizini kavrar.
ÖÇ02 İletişim tasarımı kavramının içeriğini oluşturan alanların kuramsal araştırmasını yapar.
ÖÇ03 Yazılı ve işitsel iletişime görece daha etkili bir yol olan görsel iletişimin temel kavramları, İletişim tasarımı alanlarını oluşturan basılı ve dijital medyadaki ulusal ve uluslararası düzeyde yeni medya uygulamalarının araştırır.
ÖÇ04 Bu alandaki kuramların araştırıp öğrenir ve uygulama çalışmaları yapar.
ÖÇ05 Görsel algıya etki eden, yönlendiren faktörler, algılama ilkeleri, görsel iletişim biçimleri, göstergeler, fiziksel koşulların iletişim üzerindeki etkileri gibi konular çerçevesinde, görsel iletişim biçimlerini doğru algılar ve yorumlar.
ÖÇ06 Grafik tasarım uygulamaları ve deneyimlerinde karşılaşılan sorunları saptar, çözüm önerileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi, kaynakların bildirilmesi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sanat ve Tasarım Düşüncesi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Düşünme Yöntemleri (Yansıtıcı, Yaratıcı, Eleştirel, Yakınsak, Iraksak, Analitik, Metabilişsel vb.) Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tümevarım ve tümdengelim yaklaşımları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Veri toplama, bilgi hiyerarşisi, veri görselleştirme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Veri Görselleştirme Biçimleri (Statik, Hareketli ve etkileşimli) Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tasarımda içgörü ve iİfade Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tasarımda Etik Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 Tasarımcı ve sorumlulukları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Verilen okumalar üzerine sınıf içi tartışma Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Estetik açıdan -İyi tasarım- Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İşlevsellik açısından -İyi tasarım- Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Etik açıdan -İyi tasarım- Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tasarımda tescil kavramının irdelenmesi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 07:48