GRS421 Animasyon 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS421
Ad Animasyon 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin Adobe After Effects programına giriş kullanmaları, yazı animasyonları ile başlarayak hareketli görüntü tasarımına dair temel ilkeleri kavramasını ve içerik, biçim ve hareket ilişkisini kurgulamalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Adobe After Effects programı ile hareketli tipografik grafikleri oluşturmak

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston - Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington - Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York - Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California - Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London

Notlar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston - Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington - Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York - Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California - Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa hikaye (storyboard) hazırlar ve detaylandırır
ÖÇ02 Adobe After Efects tasarım araçlarını kullanır.
ÖÇ03 Yazı animasyon özelliklerini tanır.
ÖÇ04 Hareketlendirme ve ses senkronizasyonunu oluşturma becerisi kazanır.
ÖÇ05 Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturur.
ÖÇ06 Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgi Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Tasarım fikirleri hakkında genel değerlendirme ve beyin fırtınası Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Storyboard ve Tretmanların oluşturulması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Eskiz Çalışmaları ve Adobe After Effects Programına Giriş 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Eskiz Çalışmaları ve Adobe After Effects Programına Giriş 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Adobe after effect programının yazı animasyon özelliklerinin tanıtılması 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Adobe after effect programının yazı animasyon özelliklerinin tanıtılması 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Tasarım çalışmaları 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tasarım çalışmaları 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tasarım çalışmaları 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tasarım çalışmaları 4 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tasarım sürecinin tamamlanması ve projenin render edilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 07:49