Genel Bilgi
Kod | PFZ208 |
Ad | Kamu Maliyesi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere devletin ekonomideki rolü,piyasa ekonomisi-kamu ekonomisi,kamu harcamaları ile ilgili bilgivermektir
Dersin İçeriği
Kamuda etkin çalışma koşulları, gelir ve harcamalar ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kamu Maliyesi, Prof. Dr. Hakan AY, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası, 7. Basım, 2022.
Notlar
Ulusal ve Uluslararası güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu gelirlerinin önemini analiz eder. |
ÖÇ02 | Kamu gelirlerinin ekonomi üzerindeki etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Türkiye' de ki kamu gelirlerinin çeşitlerini bilir ve açılar. |
ÖÇ04 | Dünyadaki teorik vergi sistemlerini öğrenir ve analiz eder. |
ÖÇ05 | Kamu mali yapısı ile ilgili bilgi sahibi olur ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel vergileme ilkeleri ve vergilerin ayırımı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vergilerin genel sınıflandırması ve dayandığı temeller | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vergi türleri ,ekonomik etkileri | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiyede uygulanan vergiler ve bütçemize etkileri | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Devlet borçlarının sınıflandırılmasıve çeşitleri | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Borçlanma tekniği | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Borç yönetimi | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bütçe tanımı, özellikleri,tarihigelişimive bütçe ilkeleri | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bütçe teorisive bütçe türleri, | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk Bütçe Sistemi; bütçenin hazırlanması,görüşülmesi,onaylanmasıve uygulanması | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Bütçe Sistemi;bütçe ödenekleri,bütçenin kapatılması | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türk Bütçe Sistemi; Bütçenin denetimi | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mahalli idareler maliyesi;tanımı,varolma nedenleri ,Türkiye'de mahalli idareler ve maliyapıları | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Maliye Politikası;gelişimi,tanımı,amaçları,araçlarıve arasındakiçatışmalar; Maliye politikasıyöntemleri(iradi,otomatikstabilizatörler,formül esnekliği),istikrar sağlayıcı maliye politikaları(durgunluk,enflasyon,stagflasyon)-FinalSınavı | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel tekrar | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgil ikitap bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |