Genel Bilgi
Kod | BUSZ101 |
Ad | Introduction to Business Administration I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET TURAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve işletme fonksiyonlarının öğrenimi için bir altyapı oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları, İşletme Türleri ve İşletmenin Kuruluşu, İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı, Uluslararası İşletmecilik, Yönetim, örgütleme, İnsan kaynakları yönetimi, İşçi-İşveren Çalışma İlişkileri, Üretim ve Üretim Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar, Üretim Yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Business Essentials TWELFTH EDITION Ronald J. Ebert • Ricky W. Griffin
Notlar
Business Essentials TWELFTH EDITION Ronald J. Ebert • Ricky W. Griffin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel işletmecilik ve ekonomi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İşletme türlerini açıklar, aralarındaki farklılıkları ayırt eder ve işletmelerin kuruluş yöntemlerini saptar. |
ÖÇ03 | İşletmelerde iş ahlakının nedenlerini açıklar ve işletmelerin sosyal sorumluluklarını belirtir. |
ÖÇ04 | Yönetim ve örgütleme yaklaşımlarını açıklar, İnsan kaynakları yönetimi, işçi-işveren ve çalışma ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | İnsan kaynakları yönetimi, işçi-işveren ve çalışma ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Üretim yönetimine ilişkin temel kavramları listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları | Business Today (p. 3-60) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu | Business Today (p. 61-88) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu 2 | Business Today (p. 89-122) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Uluslararası İşletmecilik | Business Today (p. 123-150) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yönetim Yaklaşımları 1 | Business Today (p. 151-169) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yönetim Yaklaşımları 2 | Business Today (p. 169-175) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örgütleme Yaklaşımları | Business Today (p. 175-194) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örgütleme Yaklaşımları 2 | Business Today (p. 194-203) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Business Today (p. 231-260) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi 2 | Business Today (p. 261-294) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşçi-İşveren ve Çalışma İlişkiler | Business Today (p. 295-324) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üretim Yönetimi | Business Today (p. 204-214) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Üretim Yönetimi 2 | Business Today (p. 214-230) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |