Genel Bilgi
Kod | TBP147 |
Ad | Jeoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojiyi genel konuları ile tanıtmak, kayaçlar ve yapılarını kavramak
Dersin İçeriği
Jeolojinin genel konuları, tektonik ve kayaç türleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Eğitmen tarafından sağlanan ders notları ve sunum dosyaları
Notlar
Fiziksel Jeoloji, MONROE, S.J., WICANDER, R., 2007, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası yayını, Ankara. Genel Jeoloji, Cilt I, Yerbilimlerine Giriş, Ketin, İ., 1977, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yer kürenin iç yapısını bilir. |
ÖÇ02 | Levha Tektoniği kuramı hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Minerallerin tanımını ve genel özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Kayaçları, türlerini ve genel özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme ve Ders içeriği | Ön Hazrlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yerkürenin Katmanları ve Yapısı 1 | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yerkürenin Katmanları ve Yapısı 2 | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Levha Tektoniği | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mineraller ve Önemi | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Minerallerin Fiziksel Özellikleri | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Minerallerin Kimyasal ve Optik Özellikleri | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kayaçların bünyeside bulunan başlıca mineraller | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mağmatik Kayaçlar | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mağmatik Kayaçların Yapı ve Dokuları | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Metamorfik Kayaçlar | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Metamorfik Kayaçların Yapı ve Dokuları | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sedimanter Kayaçlar | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Jeoloji ve Toprak | Ön Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |