Genel Bilgi
Kod | YLMKS701 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Makine Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirme ve sunuma hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusuna uygun bütün kaynaklar
Notlar
Seminer konusuna uygun bütün kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makine Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
ÖÇ02 | Makine Mühendisliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
ÖÇ03 | Sunum hazırlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Rapor hazırlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak Taraması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kaynak Taraması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kaynak Taraması 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Problem analizi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Problem analizi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Problem analizi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Seminer sunumu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Seminer sunumu 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |