ZMS441 Sosyolojiye Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS441
Ad Sosyolojiye Giriş
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN


Dersin Amacı

Sosyal eşitsizlik ve sosyal mesafe kavramlarının ve bunların toplumsal süreçlere ilişkisinin anlaşılmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Toplumsal katmanlar ve sosyal eşitsizliklerin günümüzde ölçülebilirliği ve yorumlanabilirliğine ait eldeki verilerden hareketle gücün ve onun etkisinin incelenmesi, gelir ve servetin toplumsal dağılımı, tabakalaşmada toplumsal şansın oluşmasında statü, eğitim ve uzmanlaşma ve bunun yanı sıra tabakalaşma ile ilgili genel kuramlar; sınıf, statü ve güç gibi temel kavramlar ayrıntılı olarak incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Sezal, İhsan. 2003. Sosyolojiye Giriş, Ankara. Martı Yayınevi. Giddens, Antony. 2000. Sosyoloji, Ankara. Ayraç Yayınları. Bauman, Zygmunt. 1998. Sosyolojik Düşünmek, İstanbul. Ayrıntı Yayınları. Aslan, Cahit. 2015. Sosyoloji: Kavramlar ve Kullanımları, Adana. Karahan Kitabevi. Fichter, Joseph. 1993. Sosyoloji Nedir, Konya. Toplum Yayınları. Duverger, Maurice. 1980. Sosyal Bilimlere Giriş. Ankara. Bilgi Yayınevi. Güvenç, Bozkurt. 1984. İnsan ve Kültür, İstanbul. Remzi Kitabevi.

Notlar

Sezal, İhsan. 2003. Sosyolojiye Giriş, Ankara. Martı Yayınevi. Giddens, Antony. 2000. Sosyoloji, Ankara. Ayraç Yayınları. Bauman, Zygmunt. 1998. Sosyolojik Düşünmek, İstanbul. Ayrıntı Yayınları. Aslan, Cahit. 2015. Sosyoloji: Kavramlar ve Kullanımları, Adana. Karahan Kitabevi. Fichter, Joseph. 1993. Sosyoloji Nedir, Konya. Toplum Yayınları. Duverger, Maurice. 1980. Sosyal Bilimlere Giriş. Ankara. Bilgi Yayınevi. Güvenç, Bozkurt. 1984. İnsan ve Kültür, İstanbul. Remzi Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birey, toplumsal eleştiri ve pratikle toplumsal reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur
ÖÇ02 Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir
ÖÇ03 Kültürel duyarlılıklarımızı arttırmanın, farklı kültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin bir aracının olduğunu bilir
ÖÇ04 Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceler
ÖÇ05 Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerle tanışma ve ders hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Sosyolojiye Giriş dersine giriş. Hazır bulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sosyal Bilimler ve Sosyoloji Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sosyolojide Yöntem ve Araştırma Teknikler Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sosyal Organizasyon-Sosyal Yapı ve Elamanları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kültür-Sosyalizasyon, Etnisite ve Kimlik Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kategori, Grup ve Organizasyon Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tabakalaşma ve Sınıf Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Kurumlar Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kurum Olarak Aile-Evlilik ve Toplumsal Cinsiyet Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sosyal Kurum Olarak Eğitim Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sosyal Kurum Olarak Ekonomi Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Nüfus ve Nüfus Dinamikleri Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sosyal Değişme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS