MU461 Mezuniyet Tezi

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU461
Ad Mezuniyet Tezi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KEMAL YALÇIN GÜLÜT


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluşturma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme, final raporu hazırlama ve sunma

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Özel Notlar

Notlar

Özel Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel etik kuralları öğrenir ve bitirme tezini buna uygun hazırlar
ÖÇ02 Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirir.
ÖÇ03 Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyar.
ÖÇ04 Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanır.
ÖÇ05 Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunur.
ÖÇ06 Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir.
ÖÇ07 Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 1 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
2 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
3 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 3 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
4 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 4 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
5 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 5 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
6 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 6 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
7 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 7 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 8 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
10 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 9 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
11 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 10 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
12 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 11 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
13 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 12 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
14 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 13 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
15 Danışmanı tarafından belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması 14 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS