Genel Bilgi
Kod | TEK117 |
Ad | İplik Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin iplik türleri, iplik üretim teknolojileri ve iplik kalite parametreleri konularında teknik bilgilerini artırmaktır.
Dersin İçeriği
İplik türleri ve kullanım alanları, iplik numaralandırma sistemleri, kısa ve uzun elyaf eğirme sistemleri, ipek ve filament lif iplikçiliği, yeni iplikçilik sistemleri ve iplik kalite parametreleri konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İplik Teknolojisi Ders Notları; Gamze Gülşen Bakıcı
Notlar
1-Rollergin ve sawgin ile çırçırlanan aynı pamukların lif ve iplik özellikleri üzerinde araştırma; Mustafa Harmancıoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İplik türleri, özellikleri ve kullanım alanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Pamuk iplikçiliğinde lif özellikleri ile iplik özellikleri arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ03 | Pamuk ipliği kalite parametrelerini açıklar |
ÖÇ04 | Pamuk iplikçiliği üretim yöntemlerini ve makinalarını açıklar |
ÖÇ05 | Direkt ve indirekt numaralandırma sistemlerine göre iplik numarasını hesaplar |
ÖÇ06 | İpek iplikçiliği, filament iplikçilik ve yeni iplikçilik sistemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İplik fabrikasına teknik gezi-1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | İpliğin tanımlanması, sınıflandırılması, iplik numaralandırma sistemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Harman-hallaç ünitesinin görevleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Harman-hallaç ünitesinin çalışma elemanları ve çalışma prensipleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tarak makinesinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensibi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarama makinesinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensibi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Cer makinelerinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensipleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fitil makinesinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensibi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ring iplik makinesinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensibi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Open-end iplik makinesinin görevleri, çalışma elemanları ve çalışma prensibi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uzun elyaf iplik eğirme sistemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İpek iplikçiliği ve filament iplik üretim yöntemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yeni iplikçilik sistemleri ve iplik kalite parametreleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İplik fabrikasına teknik gezi-2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |