Genel Bilgi
Kod | ETS110 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırmalarla ilgili yaklaşım, yöntem ve temel kavramları öğretmektir. Bu dersin sonunda öğrencilerin küçük çaplı bir araştırma yapmaları, bilimsel metinleri değerlendirmeleri ve kritik bir bakış açısı geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elamanın Ders notları
Notlar
Öğretim Elamanın Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve bilgi kavramlarının benimsenmesi |
ÖÇ02 | Bilimsel açıklama ve bilimsel yaklaşımların kavranması |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırmaların planlanma mantığının algılanması |
ÖÇ05 | Bilimsel iletişim yöntemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Veri çeşitleri kaynaklarının algılanması |
ÖÇ07 | Veri toplama yöntemlerinin kavranması |
ÖÇ08 | Anket yöntemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Veri düzenlenme ve analizinin kavranması |
ÖÇ10 | Bilimsel yayınlar ve yayın yapma sürecinin algılanması |
ÖÇ11 | Akademik tez oluşturma sürecinin kavranması |
ÖÇ12 | Kaynak tarama ve tasnifinin öğrenilmesi |
ÖÇ13 | Tez yazımının planlanma becerisi edinme |
ÖÇ14 | Kaynakça yönetiminin kavranması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Bilgi | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bilimsel Açıklama ve Bilimsel Yaklaşımlar | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilimsel Araştırmaların Amaçları ve Çeşitleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bilimsel Araştırmaların Planlanması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilimsel İletişim Yöntemleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Veri Çeşitleri ve Veri Kaynakları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Veri Topalma Yöntemleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Yarıyıl Sınavı | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri Topalama Örnekleme | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bilimsel Yayınlar | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Akademik Tezleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kaynak Tarama ve Tasnifi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez Yazımının Planlanması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kaynakça Yönetimi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final Sınavı | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |