Genel Bilgi
Kod | KM332 |
Ad | Fizikokimya Lab. 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Korozyon, pH elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi, Hittorf yöntemiyle taşıma sayısının belirlenmesi, G,H ve S Elektro kimyasal olarak belirlenmesi, İletkenlik ölçümü, kısmen sıvılar, adsorsiyon dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fizikokimya Laboratuvar Kitabı
Notlar
Fizikokimya, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Nobel Yayıncılık, 2012, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizikokimya II dersinde anlatılan konular ve pratik uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Fizikokimya II bilgilerini geliştirecek deneyler yapar. |
ÖÇ03 | Deneysel verileri analiz eder ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Korozyon olayını tanımlar. |
ÖÇ05 | Fazlar ile ilgili değişkenleri analiz eder. |
ÖÇ06 | Elektrokimya ile ilgili değişkenleri analiz eder. |
ÖÇ07 | İletkenlik verilerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Güvenli çalışma koşullarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korozyon | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Elektroliz | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | G, H ve S nin elektrokimyasal tayini | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Potansiyometrik asit baz titrasyonu | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | İletkenliğin derişim ve sıcaklıkla değişimi ve asetik asitin Ka sabitinin belirlenmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Cam elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Victor-Meyer yöntemiyle mol kütlesi tayini | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısmen karışan sıvılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Üç bileşenli sistemlerde karşılıklı çözünürlük. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Kısmi mol hacimlerinin belirlenmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Kaynama noktası yükselmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Kırılma indisi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Taşıma sayılarının belirlenmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |