Genel Bilgi
Kod | KMS427 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya bölümünde eğitim gören öğrencilerin mesleki İngilizce becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Kimya bölümü öğrencilerine yönelik mesleki ingilizce
Dersin Ön Koşulu
Temel İngilizce bilgisi
Kaynaklar
General Chemistry, Raymond Chang, 2011. McGraw-Hill
Notlar
General Chemistry, Raymond Chang, 2011. McGraw-Hill
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya alanında İngilizce kelime bilgisini geliştirmek |
ÖÇ02 | Kimya alanında akademik İngilizce kelime bilgisini geliştirmek |
ÖÇ03 | Kimya alanında İngilizce terminolojiye hakim olmak |
ÖÇ04 | Kimya alanında İngilizce metinleri okuyabilmek |
ÖÇ05 | Kimya alanında İngilizce metinleri anlayabilmek |
ÖÇ06 | Kimya ile ilgili akademik metinleri anlayabilmek |
ÖÇ07 | Kimya ile ilgili akademik metinleri yorumlayabilmek |
ÖÇ08 | Kimya ile ilgili İngilizce akademik metinleri analiz edebilmek |
ÖÇ09 | Kimya ile ilgili İngilizce akademik metinleri anlayabilmek |
ÖÇ10 | Kimya ile ilgili İngilizce akademik metinleri incelemek |
ÖÇ11 | Kimya ile ilgili akademik alanlarda farkındalık yaratmak |
ÖÇ12 | Kimya ile ilgili konularda yaratıcı düşünme becerileri geliştirmek |
ÖÇ13 | Kimya ile ilgili konularda kritik düşünme becerileri geliştirmek |
ÖÇ14 | Kimya ile ilgili konularda bilgi paylaşımında bulunabilmek |
ÖÇ15 | Kimya ile ilgili makaleleri değerlendirebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimya ile ilgili İngilizce kelime çalışmaları | Öğrencilerin dersle ilgili ihtiyaçlarının belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kimya ile ilgili akademik kelime çalışmaları | Öğrencilerin dersle ilgili beklentilerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kimya ile ilgili metin okuma çalışmaları | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Kimya ile ilgili metin okuma çalışmaları devam | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Kimya ile ilgili metin okuma çalışmaları asitler | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Kimya ile ilgili metin okuma çalışmaları bazlar | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Kimya ile ilgili metin okuma çalışmaları bazlar devam | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Kimya ile ilgili akademik metinler okuma metaller | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Kimya ile ilgili akademik metinler okuma periyodik tablo | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Kimya ile ilgili akademik metinler okuma anorganik kimya | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Kimya ile ilgili akademik metinler okuma organik kimya | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Kimya ile ilgili akademik metin incelemesi fizikokimya | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kimya ile ilgili akademik metin incelemesi Biyokimya | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Kimya ile ilgili akademik metin incelemesi Analitik Kimya | Materyal paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |