Genel Bilgi
Kod | ELO218 |
Ad | İşyeri Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-10 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 11 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Notlar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bulunduğu işletmeyi tanır |
ÖÇ02 | Elektronik teknikerliği kavramlarını algılayarak çalışma alan ve sorumluluklarını kavrar. |
ÖÇ03 | Sorumluluk aldığı işlerle ilgili çözümleme yapar. |
ÖÇ04 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ05 | Çalışma alanı ile ilgili edindiği bilgileri, yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ06 | Sorumluluk alma yeteneğini kazanarak, koordinasyonu sağlar. |
ÖÇ07 | Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmasında görev yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Personel ile tanışma ve personelin görevsorumluluklarının anlatılması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İdari bölümde iş akışına dahil olma. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumlulukları yerine getirme. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma |
15 | İnceleme, gözlem ve yapılan işleri raporlama.. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 512 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,48 | ||
AKTS | 20 AKTS |