Genel Bilgi
Kod | CMZ121 |
Ad | Bilgisayar Programlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel bilgisayar terimleri, uygulamaları ve programlama dilleri hakkında bilgilerin eğitilmesidir.
Dersin İçeriği
Yazılım dilleri hakkında bilgi edinilmesi ve Python programlama dili kullanılarak temel programlama felsefesinin kavranması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet ve makaleler
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel programlama tekniklerini tanıma ve kullanma yeteneği |
ÖÇ02 | Numerik veya numerik olmayan problemlere bilgisayar programlarını geliştirerek çözüm oluşturulması. |
ÖÇ03 | Veri tipleri, yapıları ve algoritmaları tanıma ve bilgisayar programlarını geliştirmek için kullanabilme yeteneğinin kazanılması. |
ÖÇ04 | Mühendislik uygulamalarında programlama dillerinin avantajlarının ve etkinliğinin öğrenilmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemleri ve programlamaya giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Temel programlama: değişkenler, ifadeler ve veri tipleri. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Döngüler ve sıralama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Fonksiyon tanımlama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Özyinelemeli programlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Tek boyutlu listeler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Çok boyutlu listeler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve uygulamaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkililer, kümeler ve sözlük veri yapısı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | İstisnaidurumlar ve dosya işlemleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Bilimsel hesaplama yöntemleri 1 | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Bilimsel hesaplama yöntemleri 2 | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Nesne yönelimli programlama 1 | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Nesne yönelimli programlama 2 | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Konuların genel tekrarı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |