Genel Bilgi
Kod | CMZ244 |
Ad | Ekoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Çevre Mühendislerinin ekolojik temel prensipleri, populasyon ve komunite özelliklerini, doğal döngüleri, çevre problemlerini ve insanlığın ekolojik problemlerini anlamasını sağlamak, çözümler için yönlenmesini sağlamak, doğa koruma bilincini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Ekoloji ve Çevre Bilimlerinin Tanımı, Yeryuvarının tarihsel değişimi ve türlerin oluşumuna etkisi, Ekolojide temel bazı kuram ve kavramlar, Abiotik faktörler ve organizmalara etkileri, Biyotik faktörler, Populasyon ve yapısal özellikleri, Popülasyon Dinamiği, Sistem, açık sistem, kapalı sistem, izole sistem ve örnekleri, Komünite ve özellikleri, Dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları, İnsanlığın ekolojik sorunları, Doğanın korunması, Çevresel koruma ve düzenlemede yaklaşımlar, Sürdürülebilir Dünya, Sürdürülebilir kalkınma, Doğal kaynakların kullanılması, Ortak geleceğimiz.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Mikrobiyoloji Ders notları, Prof.Dr. Olcayto Keskinkan
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders, çevre ve sürdürülebilir kalkınma modellerinde ekolojinin temel prensiplerini öğretir, |
ÖÇ02 | Bu ders, çevre kirliliğinin azaltılmasında ülkemiz insanlarına model olma becerisine sahip olabilecek mühendislerin yetiştirilmesini sağlar, |
ÖÇ03 | Bu ders, öğrencilerin çevre ile ilgili bir çok kavramın açıklanmasında, sistem ve doğal sistem kavramlarının algılanması sağlar, |
ÖÇ04 | Mesleki etik bilinci gelişmiş mezunlar oluşturulmasını sağlar |
ÖÇ05 | Biyolojik çeşitliliğin önemininin kavranmasını sağlar |
ÖÇ06 | İnsan faaliyetlerinin doğal ekosistemler ve döngüler üzerine etkilerinin anlaşılmasını sağlar. |
ÖÇ07 | Komünite ve özellikleri hakkında bilgi verir |
ÖÇ08 | Dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları hakkında bilgi verir |
ÖÇ09 | İnsanlığın ekolojik sorunlarını öğretir |
ÖÇ10 | Doğanın korunmasıyla ilgili yapılması gerekenleri öğretir |
ÖÇ11 | Çevresel koruma ve düzenlemede yaklaşımları açıklar |
ÖÇ12 | Sürdürülebilir Dünya, Sürdürülebilir kalkınma, Doğal kaynakların kullanılmasını açıklar |
ÖÇ13 | Ortak geleceğimizin tartışılmasını sağlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji ve Çevre Bilimlerinin Tanımı,Yeryuvarının tarihsel değişimi ve türlerin oluşumuna etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekolojide temel bazı kuram ve kavramlar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Abiotik faktörler ve organizmalara etkileri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Biyotik faktörler | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Populasyon ve yapısal özellikleri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Popülasyon Dinamiği | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sistem, açık sistem, kapalı sistem, izole sistem ve örnekleri Arasınav | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İnsanlığın ekolojik sorunları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Doğanın korunması | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çevresel koruma ve düzenlemede yaklaşımlar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sürdürülebilir Dünya, Sürdürülebilir kalkınma, Doğal kaynakların kullanılması | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ortak geleceğimiz | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |