Genel Bilgi
Kod | CMZ246 |
Ad | Çevre Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre Mühendislerine ekolojide, halk sağlığı ve çevre teknolojisinde konu olan mikroorganizmaları ve yaşam döngülerini tanıtmak, onların yer aldığı proseslerin anlaşılmasını sağlamak, mal ve hizmet üretmede kullanılışlarını, atık su arıtımındaki rollerini, biyolojik arıtılabilirlik çalışmalarının nasıl yapıldığını, infeksiyonu ve bulaşma mekanizmalarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Suyun mikrobiyal Kirlenmesi ve doğal niteliklerinin değişmesi, doğal populasyonlarda büyüme şartları, Mikroorganizmalar ve habitatları, genel kirlilik ölçüm metodları, BOİ kinetiği, Karbon döngüsü ve Karbon gidermede bakteriyel büyüme kinetiği, substratın sınırladığı büyüme, Endojen metabolizma, büyüme ve substrat gideriminin biyolojik arıtımda uygulanması, Aktif çamur süreçlerinin mikrobiyolojisi, indikatör mikroorganizmalar, şişme problemi, Koliform bakteriler ve Çevre Mühendisliği açısından önemi, analiz yöntemleri, Azot döngüsü ve bu döngüde mikroorganizmaların rolü, Nitrifikasyon ve Denitrifikasyon mikrobiyolojisi, Atıksu arıtma tesislerinde biyolojik N giderimi, Biyolojik N giderimi, Fosfor döngüsü ve mikrobiyolojisi, Atık su arıtma tesislerinde biyolojik fosfor giderimi prensipleri, Kükürt döngüsü ve mikrobiyolojisi, Sülfat indirgeyen bakterilerle ilgili problemler, Atık suların ve atık çamurların anaerobik arıtımı, sürecin mikrobiyolojisi, önemli faktörler, İmmobilize enzim ve hücre teknoloisi, enzim kaynakları ve enzimlerin üretilmesi, Sularda toprakta ve havada patojen mikroorganizmalar, infeksiyon ve mekanizması, yapay maddeler ve mikroorganizmalarla etkileşimleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre Mikrobiyolojisi Ders notları, Prof.Dr. Olcayto Keskinkan
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi almış bir öğrenci, bakteriyolojik büyüme kinetiğinin biyolojik arıtımda kullanılmasını, hangi tip mikroorganizmanın ekosistemlerde ve teknolojik işlemlerde nasıl görev yaptığını öğrenir, |
ÖÇ02 | mikroorganizmaların hastalık yapma yeteneklerini, kontrollü ortamlarda nasıl kullanılabileceklerini, madde döngülerindeki işlevlerini öğrenir, |
ÖÇ03 | Öğrenciler mikroorganizmaların hangi süreçlerde indikatör olarak kullanılabileceklerini bilir, |
ÖÇ04 | Bu dersi alan Çevre Mühendisleri ekolojide, halk sağlığı ve çevre teknolojisinde konu olan mikroorganizmaları ve yaşam döngülerini bilir, |
ÖÇ05 | Mikroroganizmaların yer aldığı proseslerin anlaşılmasını sağlar, |
ÖÇ06 | Mikroorganizmaların mal ve hizmet üretmede kullanılışlarını anlatır, |
ÖÇ07 | Atık su arıtımındaki rollerini öğretir, biyolojik arıtılabilirlik çalışmalarının nasıl yapıldığını öğretmesi, infeksiyonu ve bulaşma mekanizmalarını öğretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun mikrobiyal Kirlenmesi ve doğal niteliklerinin değişmesi, doğal populasyonlarda büyüme şartları | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mikroorganizmalar ve habitatları, genel ölçüm metodları, BOİ kinetiği | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karbon döngüsü ve Karbon gidermede bakteriyel büyüme kinetiği, substratın sınırladığı büyüme | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Endojen metabolizma, büyüme ve substrat gideriminin biyolojik arıtımda uygulanması | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aktif çamur süreçlerinin mikrobiyolojisi, indikatör mikroorganizmalar, şişme problemi | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Koliform bakteriler ve Çevre Mühendisliği açısından önemi, analiz yöntemleri | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Azot döngüsü ve bu döngüde mikroorganizmaların rolü, Nitrifikasyon ve Denitrifikasyon mikrobiyolojisi | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Atıksu arıtma tesislerinde biyolojik N giderimi, | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Arasınav | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fosfor döngüsü ve mikrobiyolojisi, Atık su arıtma tesislerinde biyolojik fosfor giderimi prensipleri | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kükürt döngüsü ve mikrobiyolojisi, Sülfat indirgeyen bakterilerle ilgili problemler | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atık suların ve atık çamurların anaerobik arıtımı, sürecin mikrobiyolojisi, önemli faktörler | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İmmobilize enzim ve hücre teknoloisi, enzim kaynakları ve enzimlerin üretilmesi | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sularda toprakta ve havada patojen mikroorganizmalar, infeksiyon ve mekanizması, yapay maddeler ve mikroorganizmlarla etkileşimleri | Ders Notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |