CMZ327 Tehlikeli Atık Yönetimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMZ327
Ad Tehlikeli Atık Yönetimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tehlikeli atıkları kavramak ve bertaraf yöntemlerini tanımlamak

Dersin İçeriği

Tehlikeli atıkların belirlenmesi ve özellikleri, Tehlikeli Atık Kaynakları, Tehlikeli atıkların insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkileri, Tehlikeli atık yönetiminde Türk, Avrupa Birliği ve ABD-EPA yasal altyapısı, Tehlikeli atık yönetiminde ortaklar ve sorumlulukları (merkezi yönetim birimleri, mahalli idare birimleri, atık üreticileri, geri kazanımcılar, bertarafçılar, atık taşıyıcıları vb.), Tehlikeli atık yönetiminde stratejiler ve teknolojiler (önleme ve azatlım teknolojileri, geri kazanım teknolojileri, arıtma-fiziksel, kimyasal, biyolojik- teknolojileri, tehlikeli atık depolama ve yakma teknolojileri)

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tehlikeli atığın tanımı, sınfılandırmasını ve özelliklerini tanıtmak
ÖÇ02 İlgili ulusal ve uluslararası mevzuatı tanımak
ÖÇ03 Tehlikeli atık bertaraf yöntemlerini tanımak
ÖÇ04 Tehlikeli atık yönetiminin esaslarını kavramak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tehlikeli atık nedir Nasıl tanımlanır ve sınıflandırılır Genel özellikleri nelerdir Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dünyada ve Türkiye deki Çevre Mevzuatı ve Tehlikeli Atıklarla İlgili Yasal Mevzuat Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler-2 Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler-3 Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara Sınav Ders notları ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler-2 Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Tekstil sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Denizcilik sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Petrol sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Kimya sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tıp ve İlaç sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Farklı ve/veya karışık tehlikeli atıklar için uygun bertaraf yöntemleri seçimi Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farklı ve/veya karışık Ders notları ve önerilen kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Ders notları ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ders notları ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 11:53