Genel Bilgi
Kod | CMZ327 |
Ad | Tehlikeli Atık Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tehlikeli atıkları kavramak ve bertaraf yöntemlerini tanımlamak
Dersin İçeriği
Tehlikeli atıkların belirlenmesi ve özellikleri, Tehlikeli Atık Kaynakları, Tehlikeli atıkların insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkileri, Tehlikeli atık yönetiminde Türk, Avrupa Birliği ve ABD-EPA yasal altyapısı, Tehlikeli atık yönetiminde ortaklar ve sorumlulukları (merkezi yönetim birimleri, mahalli idare birimleri, atık üreticileri, geri kazanımcılar, bertarafçılar, atık taşıyıcıları vb.), Tehlikeli atık yönetiminde stratejiler ve teknolojiler (önleme ve azatlım teknolojileri, geri kazanım teknolojileri, arıtma-fiziksel, kimyasal, biyolojik- teknolojileri, tehlikeli atık depolama ve yakma teknolojileri)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tehlikeli atığın tanımı, sınfılandırmasını ve özelliklerini tanıtmak |
ÖÇ02 | İlgili ulusal ve uluslararası mevzuatı tanımak |
ÖÇ03 | Tehlikeli atık bertaraf yöntemlerini tanımak |
ÖÇ04 | Tehlikeli atık yönetiminin esaslarını kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeli atık nedir Nasıl tanımlanır ve sınıflandırılır Genel özellikleri nelerdir | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dünyada ve Türkiye deki Çevre Mevzuatı ve Tehlikeli Atıklarla İlgili Yasal Mevzuat | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler-3 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Tekstil sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Denizcilik sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Petrol sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Kimya sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tıp ve İlaç sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farklı ve/veya karışık tehlikeli atıklar için uygun bertaraf yöntemleri seçimi | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Farklı ve/veya karışık | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |