CMS313 Önemli Doğal Alanlar ve Türler

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS313
Ad Önemli Doğal Alanlar ve Türler
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN


Dersin Amacı

Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda doğa koruma bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak.

Dersin İçeriği

Önemli Doğa Alanı- (ÖDA) nedir ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notları

Notlar

ÖDA kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir,
ÖÇ02 Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir,
ÖÇ03 Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir,
ÖÇ04 Türkiye nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ÖDA kavramı ve ÖDA yaklaşımı , ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tür çeşitliliği, Endemizm ve endemik türlerin ÖDA açısından değerlendirilmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 ÖDA kriterleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Türkiyenin bölgeler bazında biyolojik zenginlikleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Karadeniz Bölgesi ÖDA1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karadeniz Bölgesi ÖDA2 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Marmara Bölgesi ÖDA1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Marmara Bölgesi ÖDA2 Marmara Region KBA2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Ege Bölgesi ÖDA1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ege Bölgesi ÖDA2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İç Anadolu Bölgesi ÖDA Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İç Anadolu Bölgesi ÖDA2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS