Genel Bilgi
Kod | CMZ332 |
Ad | Kimyasal Prosesler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHZAT BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal ve fizikokimyasal yöntemleri tanımlayabilme, Çevre Mühendisliği alanındaki problemin çözümünde kimyasal prosesleri kullanabilme ve diğer proses yöntemlerinden ayırt edebilme
Dersin İçeriği
Kimyasal proseslere giriş; Kimyasal çöktürme ve kristalizasyon; Ağır metallerin giderimi; fosfor çöktürmesi, sertlik giderimi, flor giderme; Suyun dengelenmesi; Kimyasal oksidasyon; Oksitleyiciler; Demir ve mangan oksidasyonu, organik bileşiklerin ve eser organiklerin oksidasyonu (fenol, THM ve kalıntı KOI oksidasyonları), renk giderilmesi, tad ve koku kontrolü, sülfür oksidasyonu, siyanür oksidasyonu, krom indirgenmesi; Korozyonda temel kavramlar ve korozyondan korunma yöntemleri. Dezenfeksiyon.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal ve fizikokimyasal yöntemleri tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Çevre Mühendisliği alanındaki problemin çözümünde kimyasal prosesleri kullanabilme ve diğer proses yöntemlerinden ayırt edebilme |
ÖÇ03 | Temel ilim ve mühendislik bilgileri ile ilişkilendirebilme |
ÖÇ04 | Proses tasarımı ve işletimindeki önemli parametreleri çözebilme |
ÖÇ05 | Uygun arıtma prosesinin tasarımını oluşturabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reaksiyon Kinetigi | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Reaksiyon Kinetiği Reaktör Tasarımı ve Uygulamalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nötralizasyon Prosesleri: Tasarım esasları ve uygulamalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Flotasyon islemleri: tasarım ve uygulamalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Iyon degisim prensipleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Iyon degisim unite tasarımı ve uygulamalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Adsorpsiyon prensipleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adsorpsiyon proses tasarım ve uygulamalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Membran Prosesleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Membran Prosesleri-2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pıhtılastırma ve Yumaklastırma İslemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dezenfeksiyon ve Klorlama islemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Su Sertligi Giderim Yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kimyasal oksidasyon yontemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |