CMZ334 İçme Suyu Arıtımı Ve Tesis Tasarımı

4 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMZ334
Ad İçme Suyu Arıtımı Ve Tesis Tasarımı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT SARI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BÜLENT SARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İçme suyu arıtma işlemleri için temel tasarım kriterlerini hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenmek

Dersin İçeriği

İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler, İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Olan Veriler, Izgaralar ve biriktirme haznesi, kaskat havalandırma prosesi, hızlı ve yavaş karıştırma üniteleri, çökeltme havuzları, filtrasyon ve hızlı kum filtrasyonu, dezenfeksiyon ünitesi, teriler ve uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Su Tasfiyesi (Veysel Eroğlu)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, uygulanan temel akım diyagramları hakkında bilgi edinmek
ÖÇ02 İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler hakkında bilgi edinmek
ÖÇ03 İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Olan Veriler hakkında bilgi edinmek
ÖÇ04 İçme suyu arıtımında kullanılan Izgaralar ve biriktirme haznesi tasarımı hakkında bilgi edinmek
ÖÇ05 İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı
ÖÇ06 İçme suyu arıtımında hızlı karıştırma, karıştırıcı tipleri, pıhtılaştırma teorisi ve hızlı karıştırma ünitesi tasarımı
ÖÇ07 İçme suyu arıtımında yavaş karıştırma, flokulasyon teorisi ve yavaş karıştırma ünitesi tasarımı
ÖÇ08 İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı
ÖÇ09 İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı
ÖÇ10 İçme sularının dezenfeksiyonu, dezenfektanlar, serbest klor, UV ve ozon için tasarım uygulamaları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, uygulanan temel akım diyagramları Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
2 İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
3 İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Veriler Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
4 İçme suyu arıtımında kullanılan Izgaralar ve biriktirme haznesi tasarımı hakkında Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
5 İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı 1 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
6 İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı 2 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
7 İçme suyu arıtımında hızlı karıştırma, karıştırıcı tipleri, pıhtılaştırma teorisi ve hızlı karıştırma ünitesi tasarımı Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 İçme suyu arıtımında yavaş karıştırma, flokulasyon teorisi ve yavaş karıştırma ünitesi tasarımı Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
10 İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı 1 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
11 İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı 2 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
12 İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı 1 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
13 İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı 2 Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
14 İçme sularının dezenfeksiyonu, dezenfektanlar, serbest klor, UV ve ozon için tasarım uygulamaları Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
15 İçme suyu arıtma tesisi ünitelerinin genel değerlendirmesi Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 12:25