Genel Bilgi
Kod | CMS310 |
Ad | Su Kalitesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHZAT BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Suyun tanınması ve özellikleri, İçme suyu ve kaynakları, yeraltı suyu, atık su içerikleri ve giderilmesi, Türkiye ve dünyadaki su rezervleri, su analizi ve kalite kontrolü, endüstride doğru kullanımı
Dersin İçeriği
Yaşam için vazgeçilmez bir madde ve uygarlığın temel maddesi olan suyun kalite parametreleri açısından değerlendirilmesi, öneminin anlatılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
internet notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler suyun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki su rezervlerinin değerlendirilmesi, içme, kullanma ve atık suların önemi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi ve becerisine sahip olacaklardır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler su kalite kontrolünde kullanılan analitik metodların anlaşılması ve kullanılması hakkında bilgi edineceklerdir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler sudaki temel kimyasal reaksiyonları, sulu ortamdaki asitlik-bazlık, çökme ve redoks reaksiyonları gibi konuları öğreneceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun genel özellikleri ve çevirimi, doğal sular | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dünyada ve ülkemizde su kapasitesi, çevre problemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Suyun molekül yapısı ve özellikleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çözunme, çözunurlük ve çözünürlük çarpımı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Deniz suyunun kimyasal açıdan incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Su ortamında gazların taşınması | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İçme suları ve analizi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sudaki zehirli maddeler ve atık suların arıtılması yöntemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Suların sertliği ve giderilmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Su Kimyasında işlenen konularla ile ilgili problem çözülmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Su Kimyasında işlenen konularla ile ilgili problem çözülmesi 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Suyun dezenfeksiyonu | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Su Kimyası ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Su Kimyası ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |