CMS310 Su Kalitesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS310
Ad Su Kalitesi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEHZAT BALCI


Dersin Amacı

Suyun tanınması ve özellikleri, İçme suyu ve kaynakları, yeraltı suyu, atık su içerikleri ve giderilmesi, Türkiye ve dünyadaki su rezervleri, su analizi ve kalite kontrolü, endüstride doğru kullanımı

Dersin İçeriği

Yaşam için vazgeçilmez bir madde ve uygarlığın temel maddesi olan suyun kalite parametreleri açısından değerlendirilmesi, öneminin anlatılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

internet notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir.
ÖÇ02 Öğrenciler suyun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki su rezervlerinin değerlendirilmesi, içme, kullanma ve atık suların önemi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi ve becerisine sahip olacaklardır.
ÖÇ03 Öğrenciler su kalite kontrolünde kullanılan analitik metodların anlaşılması ve kullanılması hakkında bilgi edineceklerdir.
ÖÇ04 Öğrenciler sudaki temel kimyasal reaksiyonları, sulu ortamdaki asitlik-bazlık, çökme ve redoks reaksiyonları gibi konuları öğreneceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Suyun genel özellikleri ve çevirimi, doğal sular Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dünyada ve ülkemizde su kapasitesi, çevre problemleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Suyun molekül yapısı ve özellikleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çözunme, çözunurlük ve çözünürlük çarpımı Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Deniz suyunun kimyasal açıdan incelenmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Su ortamında gazların taşınması Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İçme suları ve analizi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sudaki zehirli maddeler ve atık suların arıtılması yöntemleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Suların sertliği ve giderilmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Su Kimyasında işlenen konularla ile ilgili problem çözülmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Su Kimyasında işlenen konularla ile ilgili problem çözülmesi 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Suyun dezenfeksiyonu Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Su Kimyası ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Su Kimyası ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS