Genel Bilgi
Kod | CMZ414 |
Ad | İklim Değişikliği ve Çevresel Etkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çevre mühendisliği eğitimlerinin başlangıcında dünyanın en önemli çevre olayı olan iklim değişimini kavraması ve çevre mühendisliğinin bu alandaki öneminin anlaşılması dersimizin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öncelikle hava durumu, iklim ve iklim değişimi kavramları arasındaki farklılık anlatılmaktadır. Sonra iklim değişimi ve sera gazları ilişkisi tarihsel verilerle ortaya konmaktadır. Sera gazlarının sera etkisi tanımlanmakta ve iklim değişikliğindeki katkıları anlatılmaktadır. Herbir öğrencinin kendi karbon ayak izini hesaplaması ve azaltma üzerinde düşünmesi ve uygulama planını ortaya koyması beklenmektedir. Ulusal ve uluslarası iklim değişimi ile ilgili tüm kurum ve anlaşmalar tarihsel akışla anlatılmakta ve ülkemizin sorumluluk, taahhütleri incelenip geleceğe yönelik yapması gerekenler tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
internet notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim ve İklim Değişimi kavramlarını anlamak |
ÖÇ02 | Hava Durumu kavramlarını anlamak |
ÖÇ03 | Sera gazı emisyonlarını tanımlamak ve hesaplayabilmek |
ÖÇ04 | İklim değişikliği konusunda ulusal ve uluslararası mevzuatları bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hava Durumu, İklim ve İklim Değişikliği kavramları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hava Durumu, İklim ve İklim Değişikliği kavramları 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dünyanın enerji dengesi ve doğal ve insan faaliyeti etkileri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dünyanın enerji dengesi ve doğal ve insan faaliyeti etkileri 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sera Etki nedir ve nasıl gerçekleşir | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sera Gazları ve ısıtma potansiyelleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sera Gazlarının kimyasal özellikleri ve kaynakları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karbon Ayak İzi Hesaplama | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Uluslararası İklim Değişikliği ilgili kurumlar ve anlaşmalar ve tarihçesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | IPCC raporları ve iklim krizine dair kanıtlar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ulusal iklim değişiği raporları, sorumluklarımız ve çalışmalar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ulusal iklim değişiği raporları, sorumluklarımız ve çalışmalar 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ulusal iklim değişiği raporları, sorumluklarımız ve çalışmalar 3 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tüm öğrencilerin karbon ayak izini sunması ve azaltım planlarını belirtmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |