Genel Bilgi
Kod | CMZ464 |
Ad | Arıtma Çamurları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BELGİN BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, kaynakları ve miktarının hesaplanması hakkında bilgi verme; Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurun uygulanan işlenme ve bertaraf yöntemleri ile stabil ve çevreye zararsız hale getirilmesini öğrenme; Sabil ve çevreye zararsız hale gelmiş çamurun uzaklaştırılması ve nihai bertarafı hakkında bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, kaynakları ve miktarının hesaplanması; çamur işleme ve bertarafında kullanılan yöntemler: yoğunlaştırma sistemleri ve tasarım, stabilizasyon sistemleri ve tasarım, Şartlandırma, dezenfeksiyon, suyunu lma sistemleri ve tasarım, kurutma ve kompostlaştırma ve nihai bertaraf yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Arıtma Çamurlarının İşlenmesi, Doç.Dr. Ayşe Filibeli, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıtma tesislerinde oluşan çamurların özellikleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Oluşacak çamur miktarını hesaplamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Çamur işleme ve bertaraf yöntemlerini öğrenme ve uygulamaya geçirme becerisi elde edinir |
ÖÇ04 | Oluşacak çamur miktarını azaltma, işleme ve bertaraf yöntemleri geliştirme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arıtma çamurunun tanımı, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Arıtma çamurunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çamur kaynakları, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
5 | Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
6 | Atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
7 | Çamur işleme ve bertarafında kullanılan yöntemler, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Çamur işleme ve bertarafında kullanılan yöntemler ( konuya devam), | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yoğunlaştırma sistemleri ve tasarım, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Stabilizasyon sistemleri ve tasarım, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
12 | Şartlandırma, dezenfeksiyon yöntemleri, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Suyunu alma sistemleri ve tasarım, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kurutma ve kompostlaştırma, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Nihai bertaraf yöntemleri, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |