Genel Bilgi
Kod | BBP219 |
Ad | Tarımsal Ekoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SEVİL CANTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekolojik kavramların öğretilmesi, canlı ve cansız çevre faktörleri ile tarımsal üretim arasındaki ilişkiler, çevre koruma bilincinin kazanır
Dersin İçeriği
Genel ekolojik kavramlar, ekosistem ve agroekosistemler, canlıların ekolojik adaptasyonu, canlı ve cansız çevre faktörleri ve bunların tarımsal üretime etkileri, erozyon ve çevre kirliliği kavramları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarımsal Ekoloji ders notları (basılmamış) CUBIS sisteminden ulaşılabilir
Notlar
Çevre ve Ekoloji (Kitap), Remzi kitabevi Agroekoloji - Başka Bir Tarım Mümkün, Metis Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel ekolojik kavramlarını tartışır |
ÖÇ02 | Canlı ve cansız çevre faktörleri açıklar |
ÖÇ03 | Çevre faktörlerinin tarımsal ürünlerin verim ve kalitesi üzerine olan olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar. |
ÖÇ04 | Adaptasyon, iklim grupları, erozyon ve çevre kirliliği konularını tartışır |
ÖÇ05 | Çevre koruma bilinci kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin tanımı, bölümleri, genel ekolojik kavramların (Biyosfer, ekosistem, kommunite, popülasyon, biyom, ekoton, habitat, flora, fauna, niş) tanıt | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Besin zinciri, besin piramidi, canlı- çevre etkileşimleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Agroekosistemler, Canlılarda adaptasyon | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kültür canlılarının orijinleri, cansız çevre faktörlerinin genel tanıtımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Işık faktörü (Işığın kalitesi, yoğunluğu, süresi) ve bunları etkileyen faktörler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sıcaklık faktörü, ısı aktarımı, sıcaklık değişimini etkileyen faktörler, toprak ve hava sıcaklığı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sıcaklık toplamı ve soğuklama gereksinimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Don zararları ve alınacak önlemler, yüksek ve düşük sıcaklıkların canlıların büyüme ve gelişimi üzerine etkileri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su faktörünün (Hava nemi, sis, toprak nemi, yağışlar) canlı gelişimi üzerine etkileri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitkilerin su gereksinimi, İklim ve tarım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak Faktörü (Toprağın tipi, derinliği, taban toprak özelikleri, toprak reaksiyonu, tuzluluk, toprak yorgunluğu) ve bitkilerin özel toprak istekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Canlı (Biyotik) faktörler, Erozyon (Su ve rüzgar erozyonu), erozyona karşı alınabilecek önlemler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Erozyon (Su ve rüzgar erozyonu), erozyona karşı alınabilecek önlemler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre kirliliği (Katı, sıvı ve gaz halindeki kirleticiler, radyoaktif kirlilik), Çevre kirliliğine karşı alınabilecek önlemler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Uygulama ve ders konularının tekrarı | Bahçe Bitkileri ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |