Genel Bilgi
Kod | BBP235 |
Ad | Genel Zootekni |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LADİNE ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali Galip ÖNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Harun KUTAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanları yetiştiricilik sistemleri, ırklar, koyun, keçi, sığır, tavuk ve arı yetiştiriciliği, hayvan ıslahı, üreme ve çiftlik hayvanları sindirim sistemi tiplerini öğretmek, çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem kaynaklarını tanıtmak
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanları yetiştiricilik sistemleri, ırklar, koyun, keçi, sığır, tavuk ve arı yetiştiriciliği, hayvan ıslahı, üreme ve besleme konuları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Akmaz, A., İnal, Ş. (2021). ZOOTEKNİ I - Süt Sığırcılığı Sığır Besiciliği At Yetiştirme.
Notlar
Akmaz, A., İnal, Ş. (2021). ZOOTEKNİ I - Süt Sığırcılığı Sığır Besiciliği At Yetiştirme.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye hayvansal üretimini öğrenir Dünya ve Türkiye hayvancılığına genel durumu öğrenir |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanlarının sindirim sistemlerini tanır. Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yemlerin özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Temel besin maddelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su) sindirimi ve emilimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Çiftlik hayvanlarında üreme esaslarını öğrenir. Hayvan ıslahının genel ilkelerini öğrenir |
ÖÇ05 | Çiftlik hayvanlarının yetiştiriciliğinin genel esaslarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal üretim değerleri (Çiftlik hayvanı sayıları, yem üretimi, hayvansal üretim ihracat ve ithalat istatistikleri) | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çiftlik hayvanlarında sindirimi sistemleri, tek mideliler/çok mideliler | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yemlerin sınıflandırılması | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kaba yemler (Buğdaygil yem bitkileri) | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kaba yemler (Baklagil yem bitkileri) | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yoğun yemler | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karma yemler, çiftlik hayvanları beslemesine giriş | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dünya ve Türkiye hayvancılığına genel bakış | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çiftlik hayvanlarında üreme | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hayvan ıslahı | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sığır yetiştiriciliği | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Koyun yetiştiriciliği | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Keçi Yetiştiriciliği | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kanatlı hayvan yetiştiriciliği | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |