Genel Bilgi
Kod | BBP210 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretimde insan iş yükünü azaltarak üründe nitelik ve nicelik artışı sağlayan modern tarım teknolojilerin tanıtımı
Dersin İçeriği
Tarımsal mekanizasyona giriş, tarımda enerji, içten yanmalı motorlar, traktörler, toprak işleme, ekim-dikim, gübreleme, sulama, hasat-harman, hasat sonu işlemlerde mekanizasyon uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul yoktur
Kaynaklar
Öztekin, S. (Editör), 2006. Tarım Makinaları II. Nobel Yayınevi.
Notlar
Konu bazlı ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makinaları alanında güncel tarım teknolojilerini tanır. |
ÖÇ02 | Tarım iş makinalarını tanır. |
ÖÇ03 | Bahçe bitkileri üretim desenine uygun tarım teknolojilerini seçer. |
ÖÇ04 | Tarım makinaları ile ilgili ayar ve bakım işlerinin önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımda Enerji | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | İçten yanmalı motorlar | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarım makinaları işletmeciliği | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ergonomi | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşletmecilik, makina seçim süreci | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Toprak işleme makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ekim makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarından çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dikim makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gübreleme | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sulama makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hasat makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Harman makinaları | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hasat sonu işlemler | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Depolama tekniği | Ders notlarından çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarından çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarından çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |